Haaste

Suomeen lanseerattiin uusi Vichy Dermablend -tuotesarja. Tuotteet ovat myynnissä vain apteekeissa, joten haasteena oli tuotelanseerauksen lisäksi tehdä apteekki tutuksi kosmetiikan ostopaikaksi.

Konsepti

Kampanja toteutettiin täysin digitaalisesti ja tuotelähtöisesti. Sisällöissä keskityttiin tuotteen erilaisiin ominaisuuksiin ja niistä kertomiseen.

Halusimme esitellä Vichy Dermablend -tuotteet erilaisien iho-ongelmien kanssa kamppailevien bloggaajien sekä mallien kautta. Jotta tuotteiden käyttötavat ja toimivuus korostuisivat, tuotettiin lanseerauksen yhteyteen viisi meikkivideota, joista jokainen esitteli ratkaisun tiettyyn iho-ongelmaan.

Toteutus

Kampanjaan valitut yhdeksän bloggaajaa julkaisivat kukin yhden kampanjapostauksen, jossa he esittelivät oman ihonsa haasteet sekä sen, miten heille sopivimmat Vichy Dermablend -tuotteet niihin auttavat. Postauksissaan jaettiin myös kampanjavideoita, jotka esittelivät heidän henkilökohtaisten ihonhoitotarpeidensa lisäksi muitakin ihotyyppejä. Postausten keskeisenä tehtävänä oli myös ohjata lukijoita löytämään Vichy Dermablend –tuotteet apteekista, lukijoille uudesta meikinostopaikasta.

Blogiyhteistyön lisäksi tuotimme kampanjaan tutorial-videot sekä display-mainontaa.

Tulokset

Kampanja oli menestys ja tuotteen myyntitavoitteet ylittyivät +53 %.