Haaste

Kampanjan tavoitteena oli nostaa hammasharjan preferenssiä nuorisokohderyhmässä sekä lisätä tuotteen myyntiä heti lanseerauksesta alkaen. Miten luoda hammasharjasta kampanja, joka vetoaa nuoriin naisiin?

Konsepti

Jordanin uudet hammasharjat tuotiin esiin trendikkäästi ja kohderyhmää puhuttelevasti suosittujen bloggaajien avulla. Bloggaajat maskeerattiin hammasharjojen väreistä inspiroituneena villin luovasti kuvauksissa, vedoten erityisesti nuoriin naisiin.

Toteutus

Yhteensä viisi bloggaajaa kutsuttiin kuvauksiin, joihin heidät maskeerattiin Jordan-hammasharjojen tyyliin värikkäästi leikitellen. Bloggaajat julkaisivat upeat kuvat blogeissaan sekä Instagramissa, esitellen samalla freshiä uutuushammasharjaa. Kuvauksissa tuotettua materiaalia käytettiin myös Indieplaceb verkostossa mainonnassa, joka toi Jordanille tunnettujen mallien ansiosta paljon lisää näkyvyyttä.

Tulokset

Erityisesti Instagramissa julkaistut kuvat osoittautuivat paljon huomiota keränneeksi suureksi menestykseksi. Kuvista tykättiin yhteensä miltei 30 000 kertaa, muodostaen keskimääräiseksi engagement rateksi huikeat 16,9%, jonka perusteella voidaan kokea kampanjan olleen menestys kohderyhmässään. Myös kampanjakilpailuun tuli valtava määrä osallistumisia palkinnon ollessa pieni.