Haaste

Vuonna 2011 kameroiden markkinointi oli suunnattu ammattilaisille ja vanhempien kohderyhmien harrastajille. Bloggaajat eivät omistaneet kunnon kameroita ja kuvanlaatu blogeissa oli kehno. Miten saada uusi nuorten naisten kohderyhmä käyttämään juuri Olympus-kameroita?

Konsepti

Olemme rakentaneen tiiviissä yhteistyössä Olympus PEN-tuoteperheen näkyvyyttä Suomessa. Strateginen yhteistyömme on keskittynyt kouluttamaan bloggaajia ottamaan Olympus PEN-kameroilla laadukkaita, näyttäviä kuvia ja näin luomaan ilmiötä tuotteen ympärille sekä profiloimaan sen juuri nuorille naisille sopivaksi.

Toteutus

Koulutimme Olympuksen kanssa naiskohderyhmää hyödyntämään järjestelmäkameroita informatiivisen blogisisällön avulla. Blogien parantuneen kuvanlaadun myötä saimme luotua kohderyhmälle tarpeen paremmalle kameralle sekä koulutettua heitä käyttämään juuri Olympuksen kameroita ammattimaisesti. Lisäksi Olympus on osallistunut moniin tapahtumiimme, joissa olemme muun muassa lanseeranneet kameran lisävarusteita, joiden myynti räjähti heti suosittujen vaikuttajien tuodessa ne esille.

Tulokset

Olympus PEN mielletään jokaisen nuoren naisen must have ”bloggaajakamerana”, joka on tyylikäs sekä laadukas laite muistojen taltiointiin. Olympus on luonut itselleen globaalisti ainutlaatuisen markkina-aseman Pohjoismaissa ja kameroiden markkinointi rakentuu ainoastaan blogien ympärille. Olemme Olympuksen ainut toimistokumppani Suomessa ja yhteistyömme jatkuu vuodesta toiseen.

Lataa case