Haaste

TABASCO® Brand Pepper Sauce, perinteikäs chilikastike, oli tyypillisen ongelman edessä: miten saada kuluttajat käyttämään tuotetta laajemmin ja monipuolisemmin? Kuluttajille entuudestaan tuttu tuote haluttiin esitellä inspiroivana osana modernia keittiötä ja samalla rohkaista kuluttajia käyttämään tuoteperhettä ennakkoluulottomasti ruoanlaitossa.

Konsepti

Suunnittelimme TABASCO® Brunssi -kampanjan, joka toi tuotteen uusia käyttötapoja luontevasti esille, herätti toivottua huomiota sekä levittäytyi lukuisiin eri kanaviin usean kuukauden ajaksi. Keskiössä olivat 12 innovatiivisen ruokabloggaajan herkulliset tuoteperheen ympärille kehitellyt brunssireseptit. Valitsimme lähestymistavaksi trendikkäät brunssit, jotka ovat ajattomia ja sisällöiltään monipuolisia, jättäen tilaa ideoille ja inspiraatiolle.

Toteutus

Koordinoimamme sisältömarkkinointi laadukkaissa ruokablogeissa loi pohjan kampanjalle. Bloggaajat viettivät rentoa TABASCO® Brunssia blogeissaan sekä heidän ideoimiaan herkullisia ja monipuolisia TABASCO®-reseptejä hyödynnettiin laajalti radiossa, netissä ja asiakkaan omissa promootiomateriaaleissa.

Blogipostausten materiaaleista tuotettiin erillinen reseptivihkonen jaettavaksi myymälöihin ja tapahtumiin. Lisäksi bloggaajien tuottamia materiaaleja hyödynnettiin Voice.fi-nettisivuilla ja radio-ohjelmissa. Kuluttajat pääsivät äänestämään myös omaa suosikkibrunssireseptiään Voice.fi:n kampanjasivulla.

Tulokset

Kampanja oli menestys ja blogeista lähtenyt yhteistyö levisi useampaan kanavaan pitkällä ajanjaksolla. Blogien kautta tavoitettiin liki kaksinkertainen määrä lukijoita tavoitteeseen nähden.