Vaikuttajatapahtuma osana strategista suunnitelmaa – ansaitun ja maksetun näkyvyyden timanttinen duetto

Vaikuttajatapahtuma on toimiva osa vaikuttajamarkkinoinnin strategista vuosisuunnitelmaa.

Monien markkinointigurujen mielestä markkinointistrategia on vaikuttavampi, jos se toimii lähempänä ansaittua kuin maksettua näkyvyyttä. Me uskomme, että maksetun ja ansaitun vaikuttajanäkyvyyden yhdistäminen tuottaa parhaan mahdollisen lopputuloksen.

Tapahtumien järjestäminen on luovaa asiantuntijatyötä siinä missä muukin vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu. Autamme brändejä ja vaikuttajia luomaan yhdessä tapahtumissa sisältöä, joka on autenttista, kiinnostavaa ja kouluttavaa.

Vaikuttajatapahtuma yhdistää brändin ja vaikuttajat

Järjestimme kesäkuun alussa Maldon-suolabrändin kanssa kesän katu-uskottavimmat grillibileet. Koleasta kelistä huolimatta viihtyisä sisäpiha täyttyi hyväntuulisista lifestyle- ja ruokavaikuttajista. Maldon näytteli ansaitusti pääosaa niin tarjoiluissa kuin illan ohjelmassakin. Teemu Laurell ja Marcos Gois loihtivat innovatiivisen ja suolaa korostavan neljän ruokalajin menun, jonka kruunasi drinkkimestari Jon Puolakan mummonkurkuista inspiroitunut drinkki.

Vaikuttajatapahtuma on toimiva osa vaikuttajamarkkinoinnin strategista vuosisuunnitelmaa.

Vaikuttajat pääsivät grillibileissä paitsi maistelemaan Maldonin makuja, myös käsiksi kiteisiin. Suolataiteilupiste antoi vaikuttajille mahdollisuuden tutustua brändiin yhteisen tekemisen kautta. Letkeä ilta sujui seurustelun ja hyvän musiikin merkeissä, kun hurmaava Elias Gould laittoi juhlakansan tanssijalan vipattamaan. Innokkaimmat juhlijat pääsivät maistelemaan Mummonkurkku-drinkkejä vielä Tislaamobaarin jatkoilla.

Inhimillinen Turhamaisuus -blogin Mikaela tiivisti illan tunnelman hyvin postauksessaan: ”Puitteiden, seuran ja ruoan ansiosta ei edes hieman koleampi kesäsää haitannut ja vilttiin kääriytyneenä pystyi nauttimaan olostaan, ruoasta ja seurasta ihan kympillä.”

Huolellisesti suunnitellut puitteet varmistivat Maldonin näkyvyyden, mutta samalla vaikuttajien jakama sisältö säilyi aitona ja viihdyttävänä.

Vaikuttajatapahtuma on toimiva osa vaikuttajamarkkinoinnin strategista vuosisuunnitelmaa.

Kaikkia munia ei kuitenkaan kannata panna pelkästään yhteen koriin. Tehokas yhteistyö ja ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta eivät synny välttämättä yksittäisen vaikuttajatapahtuman kautta, vaan ansaittu vaikuttajatekeminen toimii parhaiten osana suunnitelmallista vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuutta.

 Vaikuttajatapahtuma tarjoaa loistavan tilaisuuden vaikuttajille tutustua brändiin ja päinvastoin. Näkyvyyttä tulee vain silloin, kun se on oikeasti ansaittua, ja vaikuttaja kokee brändin sopivan elämäntyyliinsä. 

Perinteisten vaikuttajamarkkinointikampanjoiden lisäksi palveluihimme kuuluu strategisten sisältö -ja vaikuttajamarkkinointikokonaisuuksien suunnittelua ja vaikuttajatapahtumia. Vankka kokemuksemme vaikuttajakentästä ja tapahtumatuotannosta antaa meille valmiudet yhdistää ansaittu ja maksettu vaikuttajatekeminen tehokkaaksi avaimet käteen -paketiksi.

 

Artikkelin kuvat: Mikaela Koskela, Inhimillinen turhamaisuus -blogi

Teksti: Vanessa Weckström