Influencer helps

Koronaviruksen aiheuttama pandemia ja sitä seurannut yhteiskunnan poikkeustilanne vaikutti vahvasti eri alojen toimijoihin – halusimme yhdessä vaikuttajien kanssa kantaa kortemme kekoon ja lähteä auttamaan apua tarvitsevia yrityksiä pro bonona.

Lähtökohdat

Keväällä pandemia lukitsi suomalaiset koteihinsa, ja monet yritykset joutuivat taistelemaan olemassaolostaan. Tilanne oli monin tavoin huolestuttava, emmekä halunneet jäädä toimettomiksi, vaan päätimme yhdistää voimamme laajan vaikuttajaverkostomme kanssa.

Vaikuttajamarkkinoinnin rooli on pandemian aikana kasvanut entisestään. Ihmisten viettäessä entistä enemmän aikaa kotona vaikuttajat tarjoavat kaivattua viihdettä ja yhteisöllisyyttä. Tilastokeskuksen mukaan suomalaisten sosiaalisen median käyttö on lisääntynyt merkittävästi pandemian aikana.

Me aloimme pohtia

Luova ratkaisu

Halusimme toimia nopeasti, joten lanseerasimme heti maaliskuussa
Vaikuttaja auttaa pro bono -hankkeen. Tavoitteenamme oli yhdessä vaikuttajien kanssa saada aikaan keskustelua siitä, miten yrityksiä voi tukea korona-aikana, ja lisäksi tarjota  vaikuttajamarkkinoinnin apua ahdingossa oleville yrityksille. Yhdistimme apua tarjoavat vaikuttajat näihin yrityksiin, jotta yritykset selviäisivät ehjin nahoin pahimman ajan yli.

Kampanjan avulla toivoimme pystyvämme auttamaan myös vaikuttajia poikkeuksellisessa tilanteessa nostamalla vaikuttajamarkkinoinnin tärkeää roolia esiin ja luomalla yhteyksiä vaikuttajien ja yritysten välille.

Toteutus

Yhteistyöhön haki mukaan yli 100 apua tarvitsevaa yritystä, joista mukaan valikoitui 18. Autettavien yritysten valintaan vaikutti erityisesti taloudellinen tilanne sekä mahdollisuudet saada merkittävää muutosta aikaan vaikuttajamarkkinoinnin keinoin.

Myös vaikuttajien toiveet huomioitiin yritysten valinnassa: painopisteitä olivat kotimaisuus, vastuullisuus ja ekologisuus.

Julkaisut toteutettiin mukaan hakeneiden yli 100 vapaaehtoisen vaikuttajan voimin: apuaan tarjosivat niin somestarat kuin mikrovaikuttajat.

Results

18 yritystä sai apua vaikuttajamarkkinoinnilta koronakevään haasteisiin

Influencers

70+

Vaikuttajien seuraajat

740k

Posts

250+

tavoittavuus vaikuttajien kanavissa

1 milj.

Näyttökerrat vaikuttajien kanavissa

1,2 milj.

Kokonais-näyttökerrat

1,8 milj.

Artikkelit mediassa

3

Ansaitun median julkaisujen arvo

0

Kategoria - Paras vaikuttajamarkkinointi

Mukana yhteistyössä

Indieplacen henkilökunta

Influencers

Julia Toivola

Marika Pitkänen

Fanni Perttola

Matilda Mäkitalo

Mira Viitasalo

Mirva Rajala

Eveliina Rimpeläinen

Laura Sippala

Essi Raivio

Minna Paakkulainen

Siiri Niemi

Siiri Saikkonen

Emilia Väätäinen

Maria Nurmi

Saranda Dedolli

Diina-Maria Laakso

Riina Keinonen-Mäkelä

Raakel Ruohola

Pauliina Lappalainen

Carita Pesonen

Elina Leskinen

Tuula Perälä

Mira Joensuu

Sara Ollila

 

 

 

 

Sara Vanninen

Irene Naakka

 Natalia Cerny

Emilia Ruuskanen

Superihanaa

Cia Dahlberg

Jenna Sorsa

Laura Reunamo

Josefin Aprantl

Ida Kiviluoto

Kerttu Pylvänäinen

Saana Opacic

Tiina Varjus

Venla Kokkonen

Emmi Honkanen

Anna-Maria Kasanen

Elli Leppiniemi

Emma Suortti

Emmi Pikkujämsä

Essi Vehkala

 

 

 

Esko Eerikäinen

Jekku Berglund

Samuel Nyman

Veera Lehtilä

Kaisa Vanhaperttula

Linda Manuella

Iina Hyttinen

Niko Nakari

Doris Hakala

Emmi Ryhänen

Saija Ritamäki

Nelli Kosunen

Enni Mörk

Nanna Rintala

Miia Raikko

Hanna Hurtta

Vilma Järvinen

Mikaela Koskela

Hannele Hyvärinen

Ida Kiviluoto

Katja Uusimaa

Heta Rasinkangas

Hannas Home

Mukana yhteistyössä

Yritykset

ASK Scandinavia

Bloom Wellbeing

BottlePal

Gipsy Parrot

Helsinki Coffee Festival

Hodarifillari

Karanteeniteatteri

Leino Design

Maanantaimalli

Minjon Oy

NUOTTI-valmennus

Ohmygoodness

Slurp

P&P Burger

Pop up kemut

Reindeer Journey

Relove

Tenho Restobar

en_GBEnglish