CASET

Monet asiakkuutemme ovat vuosien varrella kasvaneet yksittäisten kampanjalähtöjen toteutuksista kumppanuuksiksi, joiden myötä vaikuttajamarkkinointi on otettu osaksi yrityksen strategiaa.

Parhaat tulokset saavutetaan pitkäjänteisessä yhteistyössä, jossa tiedot liiketoiminnan tavoitteista ja tulokset myynnin ja markkinaosuuden kehityksestä jaetaa asiakkaan ja Indieplacen kesken. Esimerkkejä tuloksellisesta vaikuttajamarkkinoinnista löydät tutustumalla alla oleviin case-kuvauksiin.

Case

Maldon

Ansaitun median vaikuttajatapahtumat toimivat parhaiten osana suunnitelmallista vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuutta. Tämän todistaa vuosiyhteistyö Maldonin kanssa, jonka tavoitteena oli erottautua markkinoilla laadukkailla tuotteilla ja lisätä ostopreferenssiä kilpailijoihin nähden. Vuosiyhteistyö käynnistyi grillibileillä, joiden kiehtova ohjelma ja puitteet varmistivat Maldonin näkyvyyden, mutta samalla vaikuttajien jakama sisältö säilyi aitona ja viihdyttävänä. Yhteistyötä jatkettiin blogi- ja Instagram-julkaisuilla, joissa lifestyle- ja ruokavaikuttajat esittelivät suolan käyttötapoja monipuolisesti niin jälkiruuissa kuin pääruuissakin. Monipuolisen yhteistyön tulokset näkyivät myös Maldonin myynnissä.

Lue
Case

Magnum

Magnumin pitkäaikaisen yhteistyön tavoitteena oli jalkauttaa kansainvälinen konsepti Suomen markkinoille ja löytää brändille sopivia Magnum Mbassadoreja. Kaksi vaikuttajaa lähetettiin Cannesiin Magnumin juhliin, joista he julkaisivat tyylikkäitä blogipostauksia ja Instagram-sisältöä. Magnum Helsingin Pop Up –jäätelöpisteen loistokkaisiin avajaisiin osallistui paljon tunnettuja vaikuttajia, joka johti ansaittuun sisältöön tapahtumasta. Osa tapahtuman vaikuttajista osallistui myös Instagram-kampanjaan, jossa yhdistettiin eri tasoisia vaikuttajia. Makrovaikuttajien kautta saavutettiin laaja peitto, kun taas mikrovaikuttajien sisältö on samaistuttavampaa ja sitouttavampaa.

Lue
Case

Olympus

Olympuksen ja Indieplacen saumaton yhteistyö on jatkunut jo vuodesta 2011. Alkuperäisenä haasteena oli saada nuorten naisten kohderyhmä käyttämään Olymuksen kameroita, kun kuvaaminen miellettiin miehiseksi harrastukseksi. Jo vuonna 2013 Olympus Pen –malliston kamerat tunnettiin bloggaajien kameroina ja vuonna 2016 Olympus nousi ylivoimaiseksi markkinaykköseksi. Yhteistyö jatkuu: vuonna 2019 tavoitteena on ylläpitää brändipositiota kahdella Olympus Ambassadorilla.

Lue
Case

Panda Natural

Panda Natural –lakritsin tunnettuus oli heikolla tasolla, joten sen kasvatus oli yksi yhteistyön suurimmista tavoitteista. Instagramissa toteutetussa yhteistyössä haluttiin nostaa tuotteen ominaisuuksia sekä tuoda tuote esille visuaalisella tavalla. Mikro- ja makrovaikuttajia yhdistämällä saatiin aikaan erittäin sitouttavaa sisältöä, mutta samalla myös laaja peitto. Yhteistyössä oli mukana yhteensä 27 eri vaikuttajaa, jotka tavoittivat yli miljoona seuraajaa.

Lue
Case

Kookenkä

Pitkäaikaisen vaikuttajayhteistyön tavoitteena oli kasvattaa Kookengän mallistojen tunnettuutta ja lisätä myyntiä sekä muovata Kookengän brändimielikuvaa trendikkäämmäksi. Yhteistyön julkaisujen pääpaino oli Instagramissa ja blogeissa, jonne Brand Ambassador sekä kaksi muuta vaikuttajaa toteuttivat raikasta sisältöä. Indieplace toteutti yhdessä Kookengän kanssa myös kaksi katalogia, keväälle ja kesälle. Muotihenkiset kampanjavaikuttajat esiintyivät kuvastojen malleina, jolloin he omalla uskottavuudellaan veivät Kookenkää muodikkaampaan ja katu-uskottavampaan suuntaan.

Lue
Case

Knorr Snackpot

Indieplacen ja Knorr Snackpotin yhteistyössä haluttiin positioida tuote osaksi jokaisen kiireisen arkea. Tuotteen lanseerauksen yhteydessä tehdyssä kampanjassa luonnollisena tavoitteena oli myös tunnettuuden lisääminen. Yhteistyössä oli mukana 26 vaikuttajaa, jotka tekivät julkaisuja blogeihin ja Instagramiin. Toteutuksessa vaikuttajat toivat esille Knorr Snackpot –tuotteita osana omaa arkeaan, jolloin mukaan saatiin erilaisia samaistuttavia elämäntilanteita ja –tyylejä.

Lue