Indieplace kehälogo valkoinen

Stay up to date

Stay on top of the trends of the industry and learn the best practices of influencer marketing from our experts in authentic influence.

Miksi vaikuttajamarkkinointi epäonnistuu?

Miksi osa kampanjoista räjähtää hetkessä viraaliksi, kun taas toiset hautautuvat vähin äänin algoritmien syövereihin? Epäonnistumiset eivät yleensä johdu huonosta tuurista, vaan samoista toistuvista virheistä: esimerkiksi

Read more
UGC-sisällöntuotanto-tuottajat-Henriikka-Melanie-Veera

UGC = Brändien menestyksen valttikortti aitouden aikakaudella

Sisältötulva on tänä päivänä suurempi kuin koskaan ja brändien on yhä vaikeampi herättää huomiota ja sitouttaa yleisöään. Yksi tehokkaimmista ja autenttisimmista keinoista tavoittaa ja sitouttaa yleisöä on user generated content eli UGC – käyttäjien ja sisällöntuottajien itse tuottama sisältö, joka tuo brändin eläväksi aidolla ja luotettavalla tavalla.

Read more
Staravaikuttaja-Indieplace-Janni Hussi- Esko Eerikäinen - Vilma Nissinen

Mitä ottaa huomioon, kun teet yhteistyötä staravaikuttajan kanssa?

Julkkikset ovat kautta historian toimineet brändikasvoina perinteisissä mainoksissa, mutta lähes jokaisella julkisuuden henkilöllä on nykyisin iso seuraajamäärä myös sosiaalisessa mediassa. Tämä tekee staravaikuttajista houkuttelevia kumppaneita brändin mainonnassa. On kuitenkin tärkeää muistaa, että staravaikuttajat eivät tyypillisesti ole sisällöntuottajia samalla tavalla kuin pitkään sosiaalisessa mediassa työtä tehneet vaikuttajat.

Read more
Vaikuttajapalkkiot Julianna Jokela ja Niko Saarinen

Vaikuttajapalkkio – mitä jokaisen brändin tulisi tietää?

Vaikuttajien hinnoittelua tarkasteltaessa sorrutaan usein vertaamaan pelkästään hintaa suhteessa seuraajamäärään tai tavoittavuuteen. Heti alkuun paljastettakoon salaisuus – se kertoo vain murto-osan kokonaiskuvasta. Jos vaikuttajavalinnat perustuvat pelkästään tavoittavuus-hintasuhteeseen, ollaan helposti hakoteillä ja saatetaan ohittaa ne vaikuttajat, jotka olisivat täydellisiä brändikumppaneita.

Read more
Vaikuttaja Sini Laitinen artikkelissa X, Y- ja Z-sukupolvista.

Z-, Y- ja X-sukupolvet pähkinänkuoressa

Tässä artikkelissa sukellamme Z-, Y- ja X-sukupolvien somekäyttäytymiseen ja kulutustottumuksiin – katsomme, mikä herättää innostusta, mikä ärsyttää ja mikä saa heidät jättämään peukut ylös tai alas.

Read more
en_GBEnglish