Forerunner of Influence

Indieplace is a creative and strategic marketing partner specializing in influencer marketing and PR, reaching the right people at the right time – whether it’s influencers' followers or traditional media audiences.

Indieplace musta kehys

Marketing with an Influence

We create compelling marketing with influencers being the core of our multichannel collaborations. Our services include the full spectrum of influence, from influencer marketing and PR to events and creative concepts. Our mission is to make influencer marketing a field that responsibly harnesses the power of social media for good and shapes social media culture. Our data-driven approach ensures authentic impact across channels.

01

Influencer marketing

02

Communications and PR

03

Event production

04

Strategic and creative planning

Cases

Vaasan Sub Sandwich

In February 2024, Vaasan introduced an exciting new addition to the Finnish Street Food market: the Sub Sandwich. The launch was supported with influencer marketing.

Read more

POWER Tammisto grand opening

Power opened a new electronics store in Tammisto, Vantaa. ​ 
The goal was to attract significant attention and a large number of visitors to the grand opening.​ ​

Read more

Super POWER – The most outrageous opening event in Finland

We created a concept for the grand opening of Power's new electronics store that truly stood out from the competition. The stars of the campaign were the Super Power influencer team members, whose unique superpowers were highlighted both in the pre-event advertising and at the event itself.

Read more

Current issues

Vaikuttajapalkkiot Julianna Jokela ja Niko Saarinen

Vaikuttajapalkkio – mitä jokaisen brändin tulisi tietää?

Vaikuttajien hinnoittelua tarkasteltaessa sorrutaan usein vertaamaan pelkästään hintaa suhteessa seuraajamäärään tai tavoittavuuteen. Heti alkuun paljastettakoon salaisuus – se kertoo vain murto-osan kokonaiskuvasta. Jos vaikuttajavalinnat perustuvat pelkästään tavoittavuus-hintasuhteeseen, ollaan helposti hakoteillä ja saatetaan ohittaa ne vaikuttajat, jotka olisivat täydellisiä brändikumppaneita.

Read more
Vaikuttaja Sini Laitinen artikkelissa X, Y- ja Z-sukupolvista.

Z-, Y- ja X-sukupolvet pähkinänkuoressa

Tässä artikkelissa sukellamme Z-, Y- ja X-sukupolvien somekäyttäytymiseen ja kulutustottumuksiin – katsomme, mikä herättää innostusta, mikä ärsyttää ja mikä saa heidät jättämään peukut ylös tai alas.

Read more
en_GBEnglish