CASE

POWER Itis

Client

Power

Year

2023

Solution

Tapahtuma, vaikuttajamarkkinointi

Background and goals

01 Challenge

Power avasi uuden elektroniikkamyymälän Helsingin Itikseen, ja avajaispäivälle haluttiin suuri huomio ja paljon vierailijoita.

Miten Powerin brändin saa erottumaan kilpailijoista? Miten saadaan kuluttaja viettämään brändin parissa aikaa niin fyysisesti paikan päällä kuin sometapahtumassa?

02 Goal

Tavoitteena oli luoda huomiota herättävä konsepti, joka toimi ennakkomarkkinoinnissa sekä tapahtumassa. Kokonaisuuteen haluttiin valita tehokkaasti kohderyhmää tavoittavat vaikuttajat, joiden vetovoima saa yleisön paikanpäälle tapahtumaan.

Brändillisen tekemisen lisäksi tärkeää oli löytää kulmat taktiseen vaikuttajamarkkinointiin ja myynnin mitattavuuteen.

03 Insight

Elektroniikkatoimijoilla on samankaltainen tarjouspohjainen lähestyminen kuluttajia kohtaan. Kilpailijoista erottuvalla konseptilla sitoutetaan kuluttajia brändiin, jolloin myös kampanjan taktiset elementit toimivat paremmin.

Tarjoamalla kuluttajalle enemmän kuin pelkkä ostokokemus jätetään positiivinen ja erottuva muistijälki, joka heijastuu myönteisesti Powerin brändiin myös tulevaisuudessa.

Ratkaisu – Super POWER -konsepti

Loimme Powerille Super POWER –konseptin, jolla juhlistettiin Suomen suurimman Power- myymälän avajaisia kilpailijoista erottuen. Konseptin tähtinä toimivat Super Power –vaikuttajatiimin jäsenet, joiden omaperäiset supervoimat tuotiin esille niin ennakkomainonnassa kuin itse tapahtumassa. Tuotimme yhdessä vaikuttajien kanssa kampanjan ennakkomainonnan materiaalit, joita hyödynnettiin monikanavaisesti luoden kiinnostusta avajaisia kohtaan. Avajaistapahtuman ohjelma-numerot rakennettiin yhdessä vaikuttajien kanssa toimimaan sekä livenä tapahtumassa että striimattuna Powerin TikTok-kanavalle.

Ennakkomainonnan materiaaleja

Kuluttajien kommentteja

”Halusimme tehdä jotain todella erilaista, jotain sellaista mitä ei meidän alalla joka päivä näe – ja siinä tässä kampanjassa onnistuttiin. Indieplacen kehittämä Super POWER -konsepti antoi vaikuttajille mahdollisuuden toteuttaa itseään, kuitenkin meidän brändille sopivalla tyylillä. Mukaan valittujen vaikuttajien kautta saimme uutta kohderyhmää kiinni sekä heitä kiinnostumaan meistä brändinä ja erityisesti Itiksen myymälästä ostopaikkana. Erityisen onnistunut kokonaisuus saatiin yhdistämällä orgaaninen ja maksettu mainonta, sekä toteuttamalla tapahtuma monikanavaisesti.”

Tulokset

Influencers

0

Posts

0

Reach in total

0 milj.

ERR

0 %

ROAS

0 %

TikTok liven uniikit katsojat

0
en_GBEnglish