
Vaasan Sub Sandwich
In February 2024, Vaasan introduced an exciting new addition to the Finnish Street Food market: the Sub Sandwich. The launch was supported with influencer marketing.
Indieplace is a creative and strategic marketing partner specializing in influencer marketing and PR, reaching the right people at the right time – whether it’s influencers' followers or traditional media audiences.
We create compelling marketing with influencers being the core of our multichannel collaborations. Our services include the full spectrum of influence, from influencer marketing and PR to events and creative concepts. Our mission is to make influencer marketing a field that responsibly harnesses the power of social media for good and shapes social media culture. Our data-driven approach ensures authentic impact across channels.
In February 2024, Vaasan introduced an exciting new addition to the Finnish Street Food market: the Sub Sandwich. The launch was supported with influencer marketing.
Power opened a new electronics store in Tammisto, Vantaa.
The goal was to attract significant attention and a large number of visitors to the grand opening.
The collaboration was executed through a multichannel approach, leveraging the power of influencers, PR, outdoor advertising, and partner companies. Flora Plant B+tter emerged as an exciting new product.
In the fall of 2023, a new upper secondary school and cultural center, Monio, was completed in Tuusula, where Tuusula Upper Secondary School moved in. Through influencer marketing, Monio’s visibility and appeal among young people and their parents were increased.
We created a concept for the grand opening of Power's new electronics store that truly stood out from the competition. The stars of the campaign were the Super Power influencer team members, whose unique superpowers were highlighted both in the pre-event advertising and at the event itself.
Pierre Robert aimed to encourage consumers to try their products and strengthen the brand awareness. By combining influencer posts, an inspiring PR event, and personalized PR packages, we successfully reached the right target audience.
Kaleva -konserni vahvistaa asemaansa markkinoinnin ja viestinnän liiketoiminta-alueella yhdistämällä voimansa Valve-konsernin kanssa.
Kun yleisön huomio hajaantuu, pelkkä tiedotteen lähettäminen ei enää riitä. Samalla Suomessa uutisiin luotetaan yhä poikkeuksellisen paljon, mikä tekee toimituksellisen sisällön ansaitsemisesta strategisesti erittäin arvokasta.
Tunne kuuluvuudesta ohjaa vahvasti erityisesti nuorempia kohderyhmiä. Ostopäätöksiä tehdään suositusten ja trendien perusteella, ja elämäntyylitkin kategorisoidaan niin, että kukin löytää oman yhteisönsä.
TikTok on ollut pitkään poikkeuksellinen mainosalusta: brändit ovat voineet mainostaa ilman omaa tiliä tai aktiivista presenssiä. Tämä on mahdollistanut kampanjoiden tekemisen ilman suurempia investointeja alustan
Vaikuttajamarkkinointi tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia, mutta liian usein kampanjat epäonnistuvat samojen virheiden takia. Yleisimpiä sudenkuoppia ovat väärän vaikuttajan valinta, heikko kohderyhmän ymmärrys, epäselvät tavoitteet ja yhteistyön puutteellinen suunnittelu. Kun vaikuttajavalinnat, mittarit ja pääviesti ovat kunnossa, kampanjat tuottavat haluttuja tuloksia.
Sisältötulva on tänä päivänä suurempi kuin koskaan ja brändien on yhä vaikeampi herättää huomiota ja sitouttaa yleisöään. Yksi tehokkaimmista ja autenttisimmista keinoista tavoittaa ja sitouttaa yleisöä on user generated content eli UGC – käyttäjien ja sisällöntuottajien itse tuottama sisältö, joka tuo brändin eläväksi aidolla ja luotettavalla tavalla.