CASE

POWER Tammisto

Client

POWER

Year

2024

Solution

Vaikuttajamarkkinointi & Avajaistapahtuma

Background and goals

01 Challenge

Power avasi uuden elektroniikkamyymälän Vantaan Tammistoon. Avajaisille haluttiin kerätä suurta huomiota ja paljon kävijöitä.

Miten Powerin brändin saa erottumaan kilpailijoista? Miten kuluttaja saadaan viettämään brändin parissa aikaa niin fyysisesti paikan päällä kuin sometapahtumassa?

02 Goal

Ensimmäisenä tavoitteena oli luoda kiinnostusta ja hypeä Power Tammiston avajaisille erottuvalla ennakkomainonnalla sekä sitouttaa 18–35-vuotiaiden pääkaupunkiseutulaisten kohderyhmää Powerin brändiin.

Toisena tavoitteena oli rakentaa vetovoimainen avajaistapahtuma, joka houkuttelee suuren joukon ihmisiä fyysisesti paikan päälle avajaisiin sekä TikTok-liveen. Brändillisen tekemisen lisäksi oli tärkeää löytää kulma taktiseen vaikuttajamarkkinointiin.

03 Insight

Monilla elektroniikka- ja kodinkonetoimijoilla on samankaltainen, puhtaasti tarjouspohjainen lähestymistapa kuluttajiin. Millä tavoin voidaan erottua joukosta entistä vahvemmin sekä vahvistaa oman viestin läpimenoa, korostaen samalla myös halpoja hintoja?

Brändillinen lähestymistapa yhdistettynä taktiseen tekemiseen vahvistaa bränditunnettuutta, ja saa kohderyhmän kiinnostumaan brändin tarjoamista tuotteista, kun ne esitellään oivaltavasti.

Ratkaisu – POWER Hintabottijahti!

Hintabottijahti-konseptilla haluttiin juhlistaa Suomen suurimman Power-myymälän avajaisia kilpailijoista erottuen. Tarinallisessa toteutuksessa vaikuttajat Niko Saarinen ja Julianna Jokela saivat tehtäväkseen etsiä karanneen Powerin Hintabotin yhdessä kuluttajien kanssa, jotta avajaiset voidaan järjestää.

Avajaisten ennakkomainontaan tuotettiin vaikuttajavetoinen videosarja, jossa AR-Hintabotti seikkaili tunnetuissa paikoissa pk-seudulla. Materiaaleja hyödynnettiin monikanavaisesti mainonnassa, vaikuttajien kanavissa ja jälkimarkkinoinnissa luomaan kiinnostusta avajaisia kohtaan sekä sitouttamaan kuluttajia. Indieplace toteutti myös avajaistapahtuman, johon konsepti jalkautui Hintabottijahti-karnevaalialueena. Avajaisista kuvattiin TikTok-live kasvattamaan tavoittavuutta entisestään.

’’Tavoitteenamme oli luoda POWER Tammiston avajaisten ympärille ennakkomainontaa, jolla tavoitamme tehokkaasti ison kohderyhmän, sitouttaen ihmisiä avajaistapahtumaan ja luoden odotusarvoa avajaisia kohtaan. Itse avajaisista halusimme tehdä asiakkaillemme ikimuistoisen tapahtuman, joka jättää positiivisen muistijäljen Powerista. Indieplacen suunnittelema tarinankerronnallinen luova ratkaisu ennakkomarkkinointiin ja ”karnevaalitapahtuma” avajaispäivälle palvelivat tavoitteitamme erinomaisesti, ja koko projekti suunnittelusta toteutukseen sujui tehokkaasti, sujuvasti ja ammattimaisesti. POWER Tammiston avajaiset olivat jättimenestys kaikilla mittareilla, ja Indieplace oli isossa roolissa onnistumisen rakentamisessa.’’

Results

Vaikuttajajulkaisut

1

Videosarjan sisältöjen määrä Powerin omaan kanavaan ja mainontaan

0

Impressions in total

0

Sitoutumisten määrä

0

Avajaisten kävijämäärä

0

TikTok-liven uniikit katsojat

0
en_GBEnglish