CASE

Upfield Flora Plant B+tter

Client

Upfield

Year

2023

Solution

PR, Influencer Marketing

Background and goals

01 Challenge

How to establish the new plant-based Flora Plant B+tter as a serious alternative for both home and professional kitchens?

02 Goal

The campaign aimed to highlight the great taste of Flora Plant B+tter as well as the sustainable production and ease of use.

03 Insight

With a wide variety of spreads already available on the market, it was essential to introduce Flora Plant B+tter in a distinctive and attention-grabbing way.

Skip the cow, not the taste!

Yhteistyö toteutettiin monikanavaisesti hyödyntäen vaikuttajien, PR:n, ulkomainonnan ja kumppaniyrityksen voimaa. Flora Plant B+tter nousi esiin kiinnostavana uutuustuottena.

Kampanja haluttiin aloittaa yllättävällä ja huomiota herättävällä tavalla; Helsingin ydinkeskustaan ilmestyi kolme kierrätysmateriaaleista tehtyä lehmäveistosta. PR-tiedotteella kerrottiin Floran Skippaa lehmä, älä makuakampanjasta ja yleisön oli mahdollista tutustua niin kierrätysmateriaaleista tehtyihin lehmiin kuin Floran kasvipohjaiseen uutuustuotteeseen.

Tuotteen hyvää makua ja käytettävyyttä tuotiin esiin yhteistyöllä Relove Second Hand & Cafén kanssa, jonka kanssa tuotettiin herkullinen kasvipohjainen ja vegaaninen kuppikakku. Lisäksi yhteistyöhön valittiin kolme eri kohderyhmiä tavoittavaa vaikuttajaa. Vaikuttajat toivat julkaisuissaan highlight the great taste of Flora Plant B+tter -tuotteen käyttökokemuksia kotikeittiössä, maistelivat Reloven kanssa yhteistyössä tehtyä leivosta ja näin levittivät tietoisuutta.

PR activities

Mediasisältö
leivät
tyypit

 

The campaign kicked off with a 4-day PR stunt at the Helsinki Central Railway Station, where we made a splash with three cows crafted from recycled materials. The goal of the stunt was to communicate about the environmental benefits of choosing a plant-based margarine. During the event, Flora Plant B+tter was sampled both on bread and in cupcakes baked in collaboration with Relove. The Flora campaign was further supported by two press releases that provided more details about the initiative and the partnership with Relove.

Snippets from earned media coverage

"The Indieplace team has been an excellent and fun partner to work with! The team was dedicated to the campaign, both in the creative process and execution, and delivered the entire project on time. I highly recommend them!"

Results

Feed 1

Influencers

0

Posts

0

Reach in total

0 milj.

ERR

0 %

Reach rate

0 %

Estimated PR value

0
en_GBEnglish