CASE

Upfield Flora Plant B+tter

Asiakas

Upfield

Vuosi

2023

Ratkaisu

PR, vaikuttajamarkkinointi

Lähtökohdat ja tavoitteet

01 Haaste

Kuinka tuoda uusi kasvipohjainen Flora Plant B+tter varteenotettavaksi tuotevaihtoehdoksi niin koti- kuin ammattilaiskeittiöihin?

02 Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli tuoda esiin Flora Plant B+tter -tuotteen hyvää makua, vastuullista tuotantoa ja helppoa käytettävyyttä.

03 Insight

Markkinoilla on tarjolla paljon erilaisia levitteitä, joten Flora Plant B+tter haluttiin tuoda markkinoille erottuvalla ja huomiota herättävällä tavalla.

Skippaa lehmä, älä makua!

Yhteistyö toteutettiin monikanavaisesti hyödyntäen vaikuttajien, PR:n, ulkomainonnan ja kumppaniyrityksen voimaa. Flora Plant B+tter nousi esiin kiinnostavana uutuustuottena.

Kampanja haluttiin aloittaa yllättävällä ja huomiota herättävällä tavalla; Helsingin ydinkeskustaan ilmestyi kolme kierrätysmateriaaleista tehtyä lehmäveistosta. PR-tiedotteella kerrottiin Floran Skippaa lehmä, älä makuakampanjasta ja yleisön oli mahdollista tutustua niin kierrätysmateriaaleista tehtyihin lehmiin kuin Floran kasvipohjaiseen uutuustuotteeseen.

Tuotteen hyvää makua ja käytettävyyttä tuotiin esiin yhteistyöllä Relove Second Hand & Cafén kanssa, jonka kanssa tuotettiin herkullinen kasvipohjainen ja vegaaninen kuppikakku. Lisäksi yhteistyöhön valittiin kolme eri kohderyhmiä tavoittavaa vaikuttajaa. Vaikuttajat toivat julkaisuissaan esiin Flora Plant B+tter -tuotteen käyttökokemuksia kotikeittiössä, maistelivat Reloven kanssa yhteistyössä tehtyä leivosta ja näin levittivät tietoisuutta.

PR-toimenpiteet

Mediasisältö
leivät
tyypit

 

Kampanja aloitettiin 4 päivän PR-tempauksella Rautatieasemalla, jonne jalkauduimme kolmen kierrätysmateriaaleista valmistetun lehmän kanssa. Tempauksen tarkoituksena oli viestiä kuinka paljon säästät luontoa valitsemalla kasviperäisesti valmistetun margariinin. Tempauksessa Flora Plant B+tteria maistatettiin niin leivän kera kuin Reloven kanssa yhteistyössä tehtyihin kuppikakkuihin leivottuna. Floran kampanjaa tuettiin lisäksi kahdella eri lehdistötiedotteella, jossa kerrottiin lisää aiheesta ja yhteistyöstä Reloven kanssa.

Poimintoja ansaitun median julkaisuista

"Indieplacen tiimi on ollut loistava ja hauska yhteistyökumppani! Tiimi omistautui kampanjalle, niin luovan työn kuin toteutuksenkin osalta ja toteutti koko kokonaisuuden täysin aikataulussa. Suosittelen lämmöllä!"

Tulokset

Feed 1

Vaikuttajat

0

Julkaisut

0

Kokonaistavoittavuus

0 milj.

ERR

0 %

Reach rate

0 %

Arvioitu PR-arvo

0
fiFinnish