ARTIKKELIT

Lue Indieplacen uusimmat kuulumiset ja pysy kärryillä some-ja vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje
Vaikuttajamarkkinoinnin luvut osoittavat, että brändien kannattaa hyödyntää vaikuttajia markkinoinnissaan viimeistään nyt.

Vaikuttajamarkkinoinnin merkittävimmät luvut

11.9.2018 Kokosimme keskeisimmät vaikuttajamarkkinoinnin luvut infograafiin, jotta voit käyttää sitä vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelun tukena. Infograafista saat nopealla silmäyksellä yhteenvedon vaikuttajamarkkinoinnin suosiosta ja tehokkuudesta. Vaikuttajamarkkinoinnin luvut osoittavat, että brändien kannattaa hyödyntää vaikuttajia markkinoinnissaan viimeistään nyt.

Lue lisää >
IGTV ja vaikuttajamarkkinointi voivat parhaimmillaan muodostaa aidon ja laadukkaan brändisisällön jakelun laajalle yleisölle.

IGTV ja vaikuttajamarkkinointi – vuosisadan rakkaustarina vai floppi jo syntyessään?

27.8.2018 Instagram lanseerasi kesäkuussa mobiilivideoiden jakoon ja katseluun suunnitellun IGTV:n. Käyttäjät voivat luoda sovellukseen omia kanavia, jotka löytyvät myös suoraan käyttäjän Instagram-profiilista.

Lue lisää >
Utuinen kukkakuva

Vaikuttajamarkkinoinnin myytit x 6

14.8.2018 Yhteistyö vaikuttajien kanssa on yhä suositumpaa mainostajien keskuudessa, mutta tietyt vaikuttajamarkkinoinnin myytit on hyvä murtaa ennen yhteistyötä. Tässä artikkelissa oikaisemme yleisimmät harhakäsitykset.

Lue lisää >
Harjoittelu Indieplacella

Harjoittelu Indieplacella

3.8.2017 (haku päättynyt) Haemme syksyksi 2018 harjoittelijoita kolmeen tiimiin. Harjoittelu Indieplacella takaa mahdollisuuden kasvaa, kehittyä ja oppia omien vahvuuksiensa sekä toiveidensa mukaisesti. Meillä harjoittelijat pääsevät kiinni käytännön työtehtäviin sekä saavat mahdollisuuden vakituiseen työpaikkaan suoriuduttuaan työtehtävistään erinomaisesti. Harjoittelut ovat määräaikaisia ja kestävät viisi kuukautta. Harjoitteluajalta maksetaan harjoitteluajan palkkaa ja työaika on 37,5 tuntia viikossa.

Lue lisää >
uusitukka-salon-pepe-ahman-pastellihiukset-raisa

Kurkista vaikuttajamarkkinoinnin kulisseihin – mitä vaikuttajan työ oikeasti on?

10.7.2018 Vaikuttajan työstä näkyy asiakkaille ja seuraajille vain jäävuoren huippu. Tässä artikkelissa But I’m a Human Not a Sandwich -blogin Iina Hyttinen paljastaa millaista vaikuttajan työ on.

Lue lisää >

Hae Account Manageriksi

28.6.2018 (Haku päättynyt) Etsimme tuloshakuisia, motivoituneita asiakaspäälliköitä vakituisiin työsuhteisiin kiihdyttämään kasvuamme ja kehittymään vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisiksi. Account Managerin tehtävässä vastaat asiakkuuksien tavoitteellisesta ja järjestelmällisestä hankinnasta sekä hoidosta. Asiakasportfoliosi rakentuu uusasiakashankinnalla hankituista asiakkuuksista, nimetyistä asiakkuuksista, markkinointimme tuottamista prospekteista sekä sinulla jo olemassa olevista kontakteista.

Lue lisää >
Vaikuttajatapahtuma on toimiva osa vaikuttajamarkkinoinnin strategista vuosisuunnitelmaa.

Vaikuttajatapahtuma osana strategista suunnitelmaa – ansaitun ja maksetun näkyvyyden timanttinen duetto

27.6.2018 Järjestimme kesäkuun alussa Maldon-suolabrändin kanssa kesän katu-uskottavimmat grillibileet. Tapahtumien järjestäminen on luovaa asiantuntijatyötä siinä missä muukin vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu. Autamme brändejä ja vaikuttajia luomaan yhdessä tapahtumissa sisältöä, joka on autenttista, kiinnostavaa ja kouluttavaa.

Lue lisää >
Inspiration Weekend 2018

Suomen suosituin vaikuttajatapahtuma Inspiration Weekend inspiroi satoja kutsuvieraita ja tavoitti miljoonia kuluttajia – katso vinkkimme onnistuneeseen kumppanuuteen!

4.6.2018 Yhteistyössä 30 eri brändin kanssa järjestetty tapahtumaviikonloppu koostui kaikkiaan kuudesta eri tilaisuudesta, joihin osallistui yli 300 bloggaajaa, tubettajaa ja grammaajaa. Inspiroiva ohjelma tarjosi vaikuttajille tarkasti kohdennettua ja aidosti kiinnostavaa sisältöä, jonka kautta tapahtuman brändikumppanit esittäytyivät houkuttelevalla ja luontevalla tavalla. Lue 5 vinkkiämme onnistuneeseen tapahtumakumppanuuteen.

Lue lisää >
Kaupallinen yhteistyö tulee merkitä yhdenmukaisesti ja läpinäkyvästi, sillä se parantaa sekä julkaisun että mainonnan luotettavuutta ja uskottavuutta

Yhteistöiden merkintä – läpinäkyvyys lisää luotettavuutta

29.5.2018 Kaupallisten yhteistöiden merkinnästä on tullut arkinen asia blogimaailmassa, ja hyvä niin. Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan yhteistyötä vaikuttajan, yrityksen ja vaikuttajamarkkinointitoimiston kesken. Siksi on tärkeää, että kaikki osapuolet ovat samaa mieltä yhteistyön läpinäkyvyyden merkityksestä.
Tässä artikkelissa opastamme merkitsemään kaupalliset yhteistyöt selkeästi.

Lue lisää >
Aitous ja luonnollisuus kuvanmuokkaustrendeissä yhdistyy myös ammattimaisempaan blogisisältöön. Tärkeintä kuvassa ei ole enää pelkästään asu, vaan tunnelma ja tilanne, jotka kuvasta välittyvät.

Blogien visuaalisuus – aikamatka arkistoihin

10.4.2018 Muistatko vielä, miltä blogit näyttivät melkein 10 vuotta sitten? Bloggaaminen on tänä päivänä suuremmalle yleisölle tuttu käsite ja suositut vaikuttajat ovatkin jo raudan kovia ammattilaisia sisällön tuottamisessa. Ammattilaiseksi ei kuitenkaan tulla yhdessä yössä ja monilta vaikuttajilta löytyykin kokemusta lähemmäs kymmenen vuoden takaa. Hyppäsimme tutkimusmatkalle blogiarkistojen syövereihin selvittämään, miten blogien visuaalisuus on muuttunut viimeisen vuosikymmenen aikana.

Lue lisää >
Ruokavaikuttaja tarjoilee smoothiekulhojen tapaiset trendiherkut kuluttajalle.

Ruokavaikuttaja tarjoilee vuoden ruokatrendit

27.3.2018 Jos et ota kuvaa annoksestasi, oletko oikeasti edes syönyt sitä? Ruoan ulkoisen olemuksen merkitys on kasvanut, sillä digiajan ruokakulttuurissa kaunein annos on voittaja. Ruokavaikuttaja inspiroi konkreettisilla ohjeillaan ja houkuttelevilla kuvillaan kuluttajia kokkailemaan kotikeittiöissä käyttäen samoja aineksia. Yrityksille tämä ilmiö näyttäytyy kasvavina orgaanisen tavoittavuuden lukuina, kun kuluttajat luottavat ruokavaikuttajien esittämien ehdotusten autenttisuuteen ja parhaimmillaan jakavat niitä eteenpäin.

Lue lisää >

Avoin työpaikka – Head of Sales

23.3.2018 (Haku päättynyt) Etsimme nyt joukkoomme johtamistaitoista media- ja markkinointialan tuntevaa myyntiyksikön vetäjää. Myyntitiimin esimiehenä tärkein tehtäväsi on valmentaa Indieplacen myynnistä Suomen arvostetuin ja tuloksellisin markkinointialan asiantuntijamyyntiorganisaatio. Lisäksi parannat aktiivisesti tiimin prosesseja ja osaamista sekä osallistut strategisten asiakkuuksien hallintaan ja hankintaan. Olet tärkeässä roolissa rakentamassa tavoitteellista, prosessiorientoitunutta ja kehittymishaluista työkulttuuria. Teet päätöksesi liiketoimintalähtöisesti ja analyyttisesti.

Lue lisää >
Opas vaikuttajamarkkinointiin

Vaikuttajamarkkinoinnin lyhyt oppimäärä

7.2.2018 Vaikuttajamarkkinointi on moderni puskaradio. Lähes aina klikatessasi itsesi sosiaalisen median kanaviin, olet tekemisissä vaikuttajien kanssa. Jopa 59 % 16-24-vuotiasta suomalaisista on jatkuvasti kirjautuneena eri sovelluksiin selaillen niitä useamman kerran päivässä (Suomen virallinen tilasto SVT). Katsot sitten vlogia YouTubesta, pinnailet sisustusideoita Pinterestistä tai selailet Instagramia kahvitauolla, ruudullasi todennäköisesti vilahtaa vaikuttajan tuottamaa sisältöä.

Lue lisää >