ARTIKKELIT

Lue Indieplacen uusimmat kuulumiset ja pysy kärryillä some-ja vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje

Kaikki Instagram-analytiikasta

Riippumatta käyttämästäsi alustasta tai markkinointityökaluistasi, on mittareiden seuraaminen ja tulosten analysointi on avain menestykseen. Tässä artikkelissa esittelemme Instagram-analytiikan työkalut ja kerromme parhaat vinkit niiden hyödyntämiseen.

Lue lisää >
Data auttaa ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja kohdistamaan markkinointia tehokkaammin.

Datapohjainen markkinointi tuottaa syvällisempää ymmärrystä kuluttajista ja markkinoinnin toimivuudesta

Kaiken dataglamourin ja bittipuheen keskellä saattaa jäädä pimentoon mitä hyötyä datasta voi syntyä. Tässä artikkelissa avaamme, kuinka datan avulla voidaan tuottaa syvällisempää ymmärrystä asiakkaista sekä siten tehokkaampaa ja kohdistetumpaa markkinointia.

Lue lisää >
Kuolevatko blogit? Tilastot osoittavat, että blogien lukijat ovat vanhempia kuin ennen.

Kuolevatko blogit?

Blogit ovat olleet vaikuttajamarkkinoinnin pelipöydän mestareita jo vuosikausia, mutta ovatko ne jo elinikänsä ehtoopuolella?

Lue lisää >
Mikrovaikuttajat ja nanovaikuttajat ovat vaikuttajamarkkinoinnin tämän vuoden kuumimpia trendejä maailmanlaajuisesti.

Muista myös mikrovaikuttajat!

Mikrovaikuttajat ja nanovaikuttajat ovat vaikuttajamarkkinoinnin kuumin trendi. Suurten staravaikuttajien avulla tavoitat takuuvarmasti laajan yleisön, mutta tiesitkö, että myös pienempien mikro- ja nanovaikuttajien avulla voit saada loistavia tuloksia?

Lue lisää >
Strateginen vaikuttajamarkkinointi on olennainen osa Olympus-kameroiden menestystarinaa.

Kuinka strateginen vaikuttajamarkkinointi teki Olympuksesta yhden aikamme menestystarinoista?

Mitä roolia strateginen vaikuttajamarkkinointi näyttelee siinä menestystarinassa, jonka perusteella Olympus valikoituu nuorten naisten suosikkikameraksi vuosi toisensa jälkeen?

Lue lisää >
TikTok on sovellus, joka pyörii nyt monen nuoren näytöllä, mutta voiko se olla myös vaikuttajamarkkinoinnin alusta?

Mikä on TikTok, ja mitä jokaisen tulisi tietää siitä?

Koetko itsesi teknologiseksi dinosaurukseksi aina, kun joku z-sukupolven edustaja mainitsee sovelluksen nimeltä TikTok? Olipa lähtökohtasi TikTokiin tutustumiseen mikä hyvänsä, on tämä artikkeli juuri sinua varten. Artikkelissa kerromme mikä on TikTok ja mitä jokaisen tulisi tietää siitä.

Lue lisää >
30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia ovat vain pintaraapaisu vaikuttajamarkkinoinnin hyödyistä.

30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia

Mikä tekee vaikuttajamarkkinoinnista niin tehokasta, että sen suosion kasvulle ei näy loppua? Listasimme 30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia, jotka jokaisen markkinoijan pitäisi tietää.

Lue lisää >
Vaikuttajan vastuu on vaikuttajamarkkinoinnin kuumin puheenaihe.

Vaikuttajat avaavat Pandoran lippaan – mikä on vaikuttajan vastuu?

Mikä on vaikuttajan vastuu ja mistä rakentuu autenttinen yhteistyö? Me kysyimme, Sara Tickle, Anniina Jalkanen ja At Maria’s vastasivat.

Lue lisää >

Yhteistöiden merkintä – läpinäkyvyys lisää luotettavuutta

Kaupallisten yhteistöiden merkinnästä on tullut arkinen asia blogimaailmassa, ja hyvä niin. Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan yhteistyötä vaikuttajan, yrityksen ja vaikuttajamarkkinointitoimiston kesken. Siksi on tärkeää, että kaikki osapuolet ovat samaa mieltä yhteistyön läpinäkyvyyden merkityksestä.
Tässä artikkelissa opastamme merkitsemään kaupalliset yhteistyöt selkeästi.

Lue lisää >
Z-, Y- ja Z-sukupolvi vaativat kohdennettua vaikuttajamarkkinointia.

Vaikuttajamarkkinoinnin kohdentamisen yykköset – miten tavoitetaan X-, Y- ja Z-sukupolvi?

Vaikuttajamarkkinoinnin kohdentaminen onnistuu parhaiten tiedostamalla eri sukupolvien kulutustottumukset, arvomaailmat,  ja kanavakohtaiset mieltymykset. Tässä artikkelissa tarkastelemme sukupolvien eroja ja vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua kutakin kohderyhmää houkuttelevaksi. Infograafi tarjoaa tärppejä X-,Y- ja Z-sukupolvien tavoittamiseen.

Lue lisää >
Super Bowl -mainokset hyödyntävät vaikuttajamarkkinoinnista tuttuja keinoja.

Mistä pelikuvioista rakentuivat vuoden 2019 parhaat Super Bowl -mainokset?

Voit teeskennellä, että katsoit Super Bowlin, koska olet fanaattinen jenkkifutiksen ystävä tai voit tunnustaa, että Super Bowl -mainokset ovat kiinnostavampia kuin itse peli. Vuosi toisensa jälkeen ottelu vuoden päräyttävimmästä mainoksesta käydään huippubrändien välillä. Mikä brändi teki tänä vuonna touchdownin?

Lue lisää >
Robottivaikuttaja haastaa pohtimaan, mikä on todellisuutta sosiaalisessa mediassa.

Robottivaikuttaja testaa todellisuuden rajoja

Tervetuloa matkalle toiseen todellisuuteen: tässä artikkelissa syvennymme digitaalisesti luotujen robottivaikuttajien maailmaan. Robottivaikuttaja haastaa pohtimaan, mikä on todellisuutta sosiaalisessa mediassa. Ne näyttävät vaikuttajilta, mutta tuntuvatko ne myös siltä?

Lue lisää >
Vaikuttajahäät muokkaavat ja levittävät häätrendejä.

Jotain vanhaa, jotain uutta ja jotain vaikuttajilta lainattua – vaikuttajahäät muokkaavat hääteollisuutta

Vaikuttajahäät ovat kiinnostavuudessaan verrattavissa kuninkaallisiin prinsessahäihin, mutta huomattavasti helpommin samaistuttavissa. Tämä artikkeli raottaa huntua vaikuttajamarkkinoinnin ja hääteollisuuden liiton taakse.

Lue lisää >
Vaikuttajasta yrittäjäksi - Vaikuttajan työn laajentaminen somen ulkopuolelle on esimerkiksi sosiaalisen median konsultointia, sisällöntuotantoa tai tuotekehittelyä yrityksille.

Vaikuttajasta yrittäjäksi – somen asiantuntijuus on kuumaa kamaa

Vaikuttajien ammattitaito on kovaa valuuttaa monella alalla. Tässä artikkelissa tutustutaan vaikuttajista yrittäjiksi ponnistaneisiin supertähtiin ja pohditaan vaikuttajien ammattitaidon arvokkuutta yritysmaailmassa.

Lue lisää >