ARTIKKELIT

Lue Indieplacen uusimmat kuulumiset ja pysy kärryillä some-ja vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje
Instagram-kuva vai Instagram Stories?

Instagram-kuva vai Instagram Stories – kanavien roolitus vaikuttajamarkkinoinnissa

Yleinen harhakäsitys on, että vain feed-kuvalla voi vaikuttaa, sillä Instagram Stories katoaa 24 tunnin päästä julkaisusta. Storiesin pinnan alla kuplii kuitenkin lukuisia hyötyjä, jotka ovat nostaneet Storiesin altavastaajasta tasavertaiseksi kilpailijaksi alustan valtaistuinpelissä. Tässä artikkelissa pureudumme Instagram feed-julkaisun ja Storiesin väliseen suhteeseen ja ohjeistamme valjastamaan kanavat vaikuttavimpaan käyttöön.

Lue lisää >

Instagram Stories vs. Snapchat — näin hyödynnät markkinoinnissa

Vertikaalinen stories-muoto on kivunnut sosiaalisen median suosikkiformaatiksi muutamassa vuodessa. Tässä artikkelissa vertailemme Instagram Storiesin ja Snapchatin eroja markkinoinnin näkökulmasta ja autamme sinua valitsemaan brändiisi ja tavoitteisiisi sopivan kanavan. Kun kehään kuulutetaan Instagram Stories vs. Snapchat, kumpi vie voiton?

Lue lisää >
Branded content ads, eli brändisisältömainokset, ovat Instagramin uusin mainostyökalu.

Instagram branded content ads — mitä brändisisältömainokset ovat?

Instagramin Branded Content Ads -työkalun avulla brändit voivat sijoittaa mainoseuroja suoraan vaikuttajien julkaisujen mainontaan, mikä laajentaa kaupallisen yhteistyön näkyvyyttä ja potentiaalista yleisöä. Tässä artikkelissa kerromme kaiken tarpeellisen, mitä mainostajan tulee tietää brändisisältömainoksista.

Lue lisää >
moni kotimainen luontokuvaaja on noussut maailmanlaajuiseen suosioon

Luontokuvaaja valloittaa vuorenhuippuja ja saa seuraajat liikkeelle

Instagramin luontokuvaajat ovat muuttaneet luontomatkailun reittiä radikaalisti. Ei ole siis ihme, että moni kotimainen luontokuvaaja on noussut maailmanlaajuiseen suosioon. Parhaimmillaan vaikuttajien luontokuvat innostavat seuraajia lähtemään luontoon ja arvostamaan sen aarteita. Kompassin kääntöpuolella on kuitenkin suosittujen kohteiden ylikansoittuminen.

Lue lisää >

Kaikki Instagram-analytiikasta

Riippumatta käyttämästäsi alustasta tai markkinointityökaluistasi, on mittareiden seuraaminen ja tulosten analysointi on avain menestykseen. Tässä artikkelissa esittelemme Instagram-analytiikan työkalut ja kerromme parhaat vinkit niiden hyödyntämiseen.

Lue lisää >
Data auttaa ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja kohdistamaan markkinointia tehokkaammin.

Datapohjainen markkinointi tuottaa syvällisempää ymmärrystä kuluttajista ja markkinoinnin toimivuudesta

Kaiken dataglamourin ja bittipuheen keskellä saattaa jäädä pimentoon mitä hyötyä datasta voi syntyä. Tässä artikkelissa avaamme, kuinka datan avulla voidaan tuottaa syvällisempää ymmärrystä asiakkaista sekä siten tehokkaampaa ja kohdistetumpaa markkinointia.

Lue lisää >
Kuolevatko blogit? Tilastot osoittavat, että blogien lukijat ovat vanhempia kuin ennen.

Kuolevatko blogit?

Blogit ovat olleet vaikuttajamarkkinoinnin pelipöydän mestareita jo vuosikausia, mutta ovatko ne jo elinikänsä ehtoopuolella?

Lue lisää >
Mikrovaikuttajat ja nanovaikuttajat ovat vaikuttajamarkkinoinnin tämän vuoden kuumimpia trendejä maailmanlaajuisesti.

Muista myös mikrovaikuttajat!

Mikrovaikuttajat ja nanovaikuttajat ovat vaikuttajamarkkinoinnin kuumin trendi. Suurten staravaikuttajien avulla tavoitat takuuvarmasti laajan yleisön, mutta tiesitkö, että myös pienempien mikro- ja nanovaikuttajien avulla voit saada loistavia tuloksia?

Lue lisää >
Strateginen vaikuttajamarkkinointi on olennainen osa Olympus-kameroiden menestystarinaa.

Kuinka strateginen vaikuttajamarkkinointi teki Olympuksesta yhden aikamme menestystarinoista?

Mitä roolia strateginen vaikuttajamarkkinointi näyttelee siinä menestystarinassa, jonka perusteella Olympus valikoituu nuorten naisten suosikkikameraksi vuosi toisensa jälkeen?

Lue lisää >
TikTok on sovellus, joka pyörii nyt monen nuoren näytöllä, mutta voiko se olla myös vaikuttajamarkkinoinnin alusta?

Mikä on TikTok, ja mitä jokaisen tulisi tietää siitä?

Koetko itsesi teknologiseksi dinosaurukseksi aina, kun joku z-sukupolven edustaja mainitsee sovelluksen nimeltä TikTok? Olipa lähtökohtasi TikTokiin tutustumiseen mikä hyvänsä, on tämä artikkeli juuri sinua varten. Artikkelissa kerromme mikä on TikTok ja mitä jokaisen tulisi tietää siitä.

Lue lisää >
30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia ovat vain pintaraapaisu vaikuttajamarkkinoinnin hyödyistä.

30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia

Mikä tekee vaikuttajamarkkinoinnista niin tehokasta, että sen suosion kasvulle ei näy loppua? Listasimme 30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia, jotka jokaisen markkinoijan pitäisi tietää.

Lue lisää >
Vaikuttajan vastuu on vaikuttajamarkkinoinnin kuumin puheenaihe.

Vaikuttajat avaavat Pandoran lippaan – mikä on vaikuttajan vastuu?

Mikä on vaikuttajan vastuu ja mistä rakentuu autenttinen yhteistyö? Me kysyimme, Sara Tickle, Anniina Jalkanen ja At Maria’s vastasivat.

Lue lisää >

Yhteistöiden merkintä – läpinäkyvyys lisää luotettavuutta

Kaupallisten yhteistöiden merkinnästä on tullut arkinen asia blogimaailmassa, ja hyvä niin. Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan yhteistyötä vaikuttajan, yrityksen ja vaikuttajamarkkinointitoimiston kesken. Siksi on tärkeää, että kaikki osapuolet ovat samaa mieltä yhteistyön läpinäkyvyyden merkityksestä.
Tässä artikkelissa opastamme merkitsemään kaupalliset yhteistyöt selkeästi.

Lue lisää >
Z-, Y- ja Z-sukupolvi vaativat kohdennettua vaikuttajamarkkinointia.

Vaikuttajamarkkinoinnin kohdentamisen yykköset – miten tavoitetaan X-, Y- ja Z-sukupolvi?

Vaikuttajamarkkinoinnin kohdentaminen onnistuu parhaiten tiedostamalla eri sukupolvien kulutustottumukset, arvomaailmat,  ja kanavakohtaiset mieltymykset. Tässä artikkelissa tarkastelemme sukupolvien eroja ja vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua kutakin kohderyhmää houkuttelevaksi. Infograafi tarjoaa tärppejä X-,Y- ja Z-sukupolvien tavoittamiseen.

Lue lisää >

Seuraa meitä Instagramissa