ARTIKKELIT

Lue Indieplacen uusimmat kuulumiset ja pysy kärryillä some-ja vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje

Kurkista vaikuttajamarkkinoinnin kulisseihin – mitä vaikuttajan työ oikeasti on?

Vaikuttajan työstä näkyy asiakkaille ja seuraajille vain jäävuoren huippu. Tässä artikkelissa But I’m a Human Not a Sandwich -blogin Iina Hyttinen paljastaa millaista vaikuttajan työ on. Vaikuttajan työ vaatii joustoa But I’m a Human Not a Sandwich -blogia päivittää kolmen pienen lapsen äiti Iina. Iinan työajat vaihtelevat päivittäin eivätkä työtehtävät lopu tekemällä. Seuraajien on välillä […]

Lue lisää >

Hae Account Manageriksi

28.6.2018 Etsimme tuloshakuisia, motivoituneita asiakaspäälliköitä vakituisiin työsuhteisiin kiihdyttämään kasvuamme ja kehittymään vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisiksi. Account Managerin tehtävässä vastaat asiakkuuksien tavoitteellisesta ja järjestelmällisestä hankinnasta sekä hoidosta. Asiakasportfoliosi rakentuu uusasiakashankinnalla hankituista asiakkuuksista, nimetyistä asiakkuuksista, markkinointimme tuottamista prospekteista sekä sinulla jo olemassa olevista kontakteista.

Lue lisää >
Vaikuttajatapahtuma on toimiva osa vaikuttajamarkkinoinnin strategista vuosisuunnitelmaa.

Vaikuttajatapahtuma osana strategista suunnitelmaa – ansaitun ja maksetun näkyvyyden timanttinen duetto

27.6.2018 Järjestimme kesäkuun alussa Maldon-suolabrändin kanssa kesän katu-uskottavimmat grillibileet. Tapahtumien järjestäminen on luovaa asiantuntijatyötä siinä missä muukin vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu. Autamme brändejä ja vaikuttajia luomaan yhdessä tapahtumissa sisältöä, joka on autenttista, kiinnostavaa ja kouluttavaa.

Lue lisää >
Inspiration Weekend 2018

Suomen suosituin vaikuttajatapahtuma Inspiration Weekend inspiroi satoja kutsuvieraita ja tavoitti miljoonia kuluttajia – katso vinkkimme onnistuneeseen kumppanuuteen!

4.6.2018 Yhteistyössä 30 eri brändin kanssa järjestetty tapahtumaviikonloppu koostui kaikkiaan kuudesta eri tilaisuudesta, joihin osallistui yli 300 bloggaajaa, tubettajaa ja grammaajaa. Inspiroiva ohjelma tarjosi vaikuttajille tarkasti kohdennettua ja aidosti kiinnostavaa sisältöä, jonka kautta tapahtuman brändikumppanit esittäytyivät houkuttelevalla ja luontevalla tavalla. Lue 5 vinkkiämme onnistuneeseen tapahtumakumppanuuteen.

Lue lisää >
Kaupallinen yhteistyö tulee merkitä yhdenmukaisesti ja läpinäkyvästi, sillä se parantaa sekä julkaisun että mainonnan luotettavuutta ja uskottavuutta

Yhteistöiden merkintä – läpinäkyvyys lisää luotettavuutta

29.5.2018 Kaupallisten yhteistöiden merkinnästä on tullut arkinen asia blogimaailmassa, ja hyvä niin. Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan yhteistyötä vaikuttajan, yrityksen ja vaikuttajamarkkinointitoimiston kesken. Siksi on tärkeää, että kaikki osapuolet ovat samaa mieltä yhteistyön läpinäkyvyyden merkityksestä.
Tässä artikkelissa opastamme merkitsemään kaupalliset yhteistyöt selkeästi.

Lue lisää >
Harjoittelu Indieplacella

Harjoittelu Indieplacella

3.5.2017 (Haku päättynyt) Haemme kesä-lokakuuksi 2018 projektihallinnon traineeta sekä markkinoinnin traineeta vahvistamaan tiimiämme ja kehittymään vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisiksi. Harjoittelu Indieplacella takaa mahdollisuuden kasvaa, kehittyä ja oppia omien vahvuuksiensa sekä toiveidensa mukaisesti.

Lue lisää >
Aitous ja luonnollisuus kuvanmuokkaustrendeissä yhdistyy myös ammattimaisempaan blogisisältöön. Tärkeintä kuvassa ei ole enää pelkästään asu, vaan tunnelma ja tilanne, jotka kuvasta välittyvät.

Blogien visuaalisuus – aikamatka arkistoihin

10.4.2018 Muistatko vielä, miltä blogit näyttivät melkein 10 vuotta sitten? Bloggaaminen on tänä päivänä suuremmalle yleisölle tuttu käsite ja suositut vaikuttajat ovatkin jo raudan kovia ammattilaisia sisällön tuottamisessa. Ammattilaiseksi ei kuitenkaan tulla yhdessä yössä ja monilta vaikuttajilta löytyykin kokemusta lähemmäs kymmenen vuoden takaa. Hyppäsimme tutkimusmatkalle blogiarkistojen syövereihin selvittämään, miten blogien visuaalisuus on muuttunut viimeisen vuosikymmenen aikana.

Lue lisää >
Ruokavaikuttaja tarjoilee smoothiekulhojen tapaiset trendiherkut kuluttajalle.

Ruokavaikuttaja tarjoilee vuoden ruokatrendit

27.3.2018 Jos et ota kuvaa annoksestasi, oletko oikeasti edes syönyt sitä? Ruoan ulkoisen olemuksen merkitys on kasvanut, sillä digiajan ruokakulttuurissa kaunein annos on voittaja. Ruokavaikuttaja inspiroi konkreettisilla ohjeillaan ja houkuttelevilla kuvillaan kuluttajia kokkailemaan kotikeittiöissä käyttäen samoja aineksia. Yrityksille tämä ilmiö näyttäytyy kasvavina orgaanisen tavoittavuuden lukuina, kun kuluttajat luottavat ruokavaikuttajien esittämien ehdotusten autenttisuuteen ja parhaimmillaan jakavat niitä eteenpäin.

Lue lisää >

Avoin työpaikka – Head of Sales

23.3.2018 (Haku päättynyt) Etsimme nyt joukkoomme johtamistaitoista media- ja markkinointialan tuntevaa myyntiyksikön vetäjää. Myyntitiimin esimiehenä tärkein tehtäväsi on valmentaa Indieplacen myynnistä Suomen arvostetuin ja tuloksellisin markkinointialan asiantuntijamyyntiorganisaatio. Lisäksi parannat aktiivisesti tiimin prosesseja ja osaamista sekä osallistut strategisten asiakkuuksien hallintaan ja hankintaan. Olet tärkeässä roolissa rakentamassa tavoitteellista, prosessiorientoitunutta ja kehittymishaluista työkulttuuria. Teet päätöksesi liiketoimintalähtöisesti ja analyyttisesti.

Lue lisää >
Opas vaikuttajamarkkinointiin

Vaikuttajamarkkinoinnin lyhyt oppimäärä

7.2.2018 Vaikuttajamarkkinointi on moderni puskaradio. Lähes aina klikatessasi itsesi sosiaalisen median kanaviin, olet tekemisissä vaikuttajien kanssa. Jopa 59 % 16-24-vuotiasta suomalaisista on jatkuvasti kirjautuneena eri sovelluksiin selaillen niitä useamman kerran päivässä (Suomen virallinen tilasto SVT). Katsot sitten vlogia YouTubesta, pinnailet sisustusideoita Pinterestistä tai selailet Instagramia kahvitauolla, ruudullasi todennäköisesti vilahtaa vaikuttajan tuottamaa sisältöä.

Lue lisää >
Head of project management - Indieplace

Avoin työpaikka – Head of Project Management

23.1.2018 (haku päättynyt) Head of Project Management Indieplace on Suomen johtava vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimisto, joka muodostuu projektinhallinta- ja asiakkuusyksiköistä sekä vaikuttajasuhdetiimistä. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 2,4 miljoonaan euroa ja kasvoi noin 20 %. Työllistämme tällä hetkellä 18 henkilöä. Asiakkaisiimme kuuluvat muun muassa Olympus, Asus, Atria, Ellos, Arla ja SOK. Etsimme nyt joukkoomme johtamistaitoista media- ja markkinointialan […]

Lue lisää >
Head of influencer network Indieplace

Avoin työpaikka – Head of Influencer Network

 23.1.2018 (haku päättynyt) Head of Influencer Network Indieplace on Suomen johtava vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimisto. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 2,4 miljoonaan euroa ja kasvoi noin 20%. Työllistämme tällä hetkellä 18 henkilöä ja verkostoomme kuuluu 300 vaikuttajaa. Asiakkaisiimme kuuluvat esimerkiksi Olympus, Asus, Atria, Ellos, Arla ja SOK. Yrityksemme muodostuu projektinhallinta- ja asiakkuusyksiköistä sekä 300:sta vaikuttajastamme. Tarjoamme asiakkaillemme sisältö- ja […]

Lue lisää >
tubettajayhteistyö

Tubettajatutkimus 2017 – Tubettajayhteistyö mainostajien näkökulmasta

29.11.2017 Tubettajayhteistyö on noussut suosituksi vaikuttajamarkkinoinnin keinoksi blogien rinnalle. Mainostajat kokevat tubettajayhteistyöt kiinnostavana ilmiönä, jonka suosio tulee kasvamaan entisestään.  Onnistunut yhteistyö vaatii kuitenkin tubettajamarkkinoinnin tuntemista. Lukuaika 4 minuuttia. Kokemukset ovat pääosin positiivisia Vaikuttajamarkkinointi on otettu avosylin vastaan – jopa 91 % vastaajista kertoi hyödyntäneensä vaikuttajia osana brändinsä markkinointia. Tubettajien kohdalla prosenttiluku jää vielä reilusti alhaisemmaksi, […]

Lue lisää >