Indieplace kehälogo valkoinen

Pysy ajan tasalla

Pysy kartalla alan trendeistä ja opi vaikuttajamarkkinoinnin parhaat käytännöt aidon vaikuttavuuden asiantuntijoilta.

Vaikuttajapalkkiot Julianna Jokela ja Niko Saarinen

Vaikuttajapalkkio – mitä jokaisen brändin tulisi tietää?

Vaikuttajien hinnoittelua tarkasteltaessa sorrutaan usein vertaamaan pelkästään hintaa suhteessa seuraajamäärään tai tavoittavuuteen. Heti alkuun paljastettakoon salaisuus – se kertoo vain murto-osan kokonaiskuvasta. Jos vaikuttajavalinnat perustuvat pelkästään tavoittavuus-hintasuhteeseen, ollaan helposti hakoteillä ja saatetaan ohittaa ne vaikuttajat, jotka olisivat täydellisiä brändikumppaneita.

Lue lisää
Vaikuttaja Sini Laitinen artikkelissa X, Y- ja Z-sukupolvista.

Z-, Y- ja X-sukupolvet pähkinänkuoressa

Tässä artikkelissa sukellamme Z-, Y- ja X-sukupolvien somekäyttäytymiseen ja kulutustottumuksiin – katsomme, mikä herättää innostusta, mikä ärsyttää ja mikä saa heidät jättämään peukut ylös tai alas.

Lue lisää

PR:n ei-niin-perinteiset mittarit

PR:n perinteiset mittarit ovat jo varmasti monella hyvin hallussa; PR:n arvon laskeminen, julkaisuiden sävyjen analysointi ja potentiaalinen tavoittavuus. PR:ää voi kuitenkin mitata myös monella muulla tavalla. Keräsimme artikkeliin ei-niin-perinteiset mittarit, joilla voit analysoida PR:n onnistuneisuutta.

Lue lisää

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2024

Vuosi lähenee loppuaan, joten nyt on taas aika kurkistaa kristallipalloon ja katsoa mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Mitkä vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2024 vuonna valtaavat alaa? Mullistaako tekoäly markkinoinnin ja kiilaako TikTok vihdoin alustojen kärkipaikalle – lue trendikatsauksemme, niin tiedät!

Lue lisää

Vaikuttajamarkkinoinnin hinta – eli mistä koko kakku koostuu?

Vaikuttajamarkkinoinnin hinta on yksi yleisimmistä kysymyksistä, mitä alaan liittyen kysytään. Koska vaikuttajamarkkinointia ei voi ostaa samalla tavalla kuin muuta mediaa, on myös yksiselitteisen hinnan antaminen alalla haastavaa. Tässä artikkelissa myyntitiimiämme vetävä Pauliina Paakki avaa tarkemmin, millaisista aineksista vaikuttajamarkkinoinnin hinta on leivottu.

Lue lisää
fiFinnish