ARTIKKELIT

Lue Indieplacen uusimmat kuulumiset ja pysy kärryillä some-ja vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje
Äititreffit-podcast laajentaa Indieplacen vaikuttajamarkkinoinnin palettia.

Indieplace laajentaa podcast-valikoimaansa – Äititreffit on kahden kärkirivin vaikuttajan uusi aluevaltaus

Indieplace vastaa podcastien kasvavaan kysyntään Äititreffit-podcastilla. Äänityskopissa ovat ahkeroineet Sí Moda- ja Janni Ehari -blogeista tutut Kaisa Turunen ja Janni Keituri, joilla kummallakin on yli 10 vuoden kokemus bloggaamisesta.

Lue lisää >
Trendaavat somealustat 2020: mitä ne ovat?

Trendaavat somealustat 2020 – pidä silmällä näitä

Sosiaalisen median pelikentällä temmeltää isojen pelaajien Facebookin ja Youtuben lisäksi myös toistaiseksi vielä pienempiä nappulaliigalaisia. Ovatko nyt trendaavat somealustat vain hetken huumaa vai nouseeko niistä jokin jättialustojen haastajaksi?

Teimme listauksen nousevista somealustoista, jotta tiedät, ketä kannattaa pitää silmällä tänä vuonna.

Lue lisää >
Instagram piilottaa tykkäykset: mitä se tarkoittaa vaikuttajamarkkinnoinille?

Miksi Instagram piilottaa tykkäykset ja mitä se merkitsee vaikuttajamarkkinoinnille?

Katoamisilmoituksia Instagramin hukassa olevista suosion mittareista on tehty nyt jo Suomessakin. Onko tykkäysten piilottaminen kaunis ajatus vai osa Facebookin laajempaa strategiaa? Ja mitä tykkäysmäärien katoaminen merkitsee vaikuttajamarkkinoinnille?

Lue lisää >
Indieplace: 10 vuotta vaikuttajamarkkinointia

Vaikuttajamarkkinoinnin evoluutio – 10 vuotta vaikuttajamarkkinoinnin trendejä

Me Indieplacella olemme tehneet vaikuttajamarkkinointia jo vuodesta 2009. Se tekee 10 vuotta alan suuntaviivojen muotoilua ja vaikuttajamarkkinoinnin kehittämistä. 10 vuotta sitten vaikuttajamarkkinoinnin kenttä näytti hyvin erilaiselta – mitä trendejä ja suuntauksia viimeisin vuosikymmen on tuonut mukanaan?

Lue lisää >
Podcast-tutkimus tarkastelee kuuntelutottumuksia ja käsityksiä kaupallisista yhteistöistä.

Podcast-tutkimus 2019 – mitä mieltä kuuntelijat ovat kaupallisista yhteistöistä?

Indieplacen podcast-tutkimus tarkastelee podcastien kuuntelutottumuksia sekä kuuntelijoiden suhtautumista kaupallisiin yhteistöihin.

Lue lisää >
Vaikuttajasuhteiden hallinta on verrattavissa asiakassuhteiden hallintaan.

Vaikuttajasuhteiden hallinta – kuinka luoda ja kehittää suhdetta vaikuttajiin?

Vaikuttajamarkkinointitoimistossa on erikseen vaikuttajasuhteiden hallintaan erikoistunut tiimi, joka yhdistää alan tuntemuksen inhimilliseen näkemykseen ja vaikuttajille tarjottavaan tukeen ja koulutukseen. Mutta mitä vaikuttajasuhteiden hallinta pitää sisällään?

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2020

Tässä artikkelissa katsomme ennustajan korteista, kuinka kansainväliset vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2020 mukautuvat kotimaan markkinalle.

Lue lisää >
Indieplacen uusi toimitusjohtaja

Hanna Johnsonista Indieplacen uusi toimitusjohtaja

Indieplacen uudeksi toimitusjohtajaksi on 2.12.2019 alkaen nimetty Hanna Johnson. Hanna siirtyy toimitusjohtajan tehtävään Milttonilta, jossa hän on vastannut Miltton Studios-yksikön vetämisestä ja sen liiketoiminnan kehittämisestä. Useissa eri tehtävissä media- ja markkinointialalla toimineella Hannalla on laaja-alainen kokemus tuloksellisesta ja strategisesta markkinointiviestinnästä.

Lue lisää >
Loppuvuoden tärpit ja teemapäivät, joihin vaikuttajamarkkinointi iskee.

Markkinoijan tärpit loppuvuoden tärkeimpiin teemoihin ja tarjouspäiviin

Loppuvuosi on täynnä niin perinteisiä juhlia, taktisia tarjouspäiviä kuin kansanliikkeitä tärkeiden asioiden puolesta. Vaikuttajien avulla saat viestisi kohderyhmälle autenttisesti ja kiinnostavasti – ja juuri oikeaan aikaan.

Lue lisää >
Instagram-kuva vai Instagram Stories?

Instagram-kuva vai Instagram Stories – kanavien roolitus vaikuttajamarkkinoinnissa

Yleinen harhakäsitys on, että vain feed-kuvalla voi vaikuttaa, sillä Instagram Stories katoaa 24 tunnin päästä julkaisusta. Storiesin pinnan alla kuplii kuitenkin lukuisia hyötyjä, jotka ovat nostaneet Storiesin altavastaajasta tasavertaiseksi kilpailijaksi alustan valtaistuinpelissä. Tässä artikkelissa pureudumme Instagram feed-julkaisun ja Storiesin väliseen suhteeseen ja ohjeistamme valjastamaan kanavat vaikuttavimpaan käyttöön.

Lue lisää >

Instagram Stories vs. Snapchat — näin hyödynnät markkinoinnissa

Vertikaalinen stories-muoto on kivunnut sosiaalisen median suosikkiformaatiksi muutamassa vuodessa. Tässä artikkelissa vertailemme Instagram Storiesin ja Snapchatin eroja markkinoinnin näkökulmasta ja autamme sinua valitsemaan brändiisi ja tavoitteisiisi sopivan kanavan. Kun kehään kuulutetaan Instagram Stories vs. Snapchat, kumpi vie voiton?

Lue lisää >
Branded content ads, eli brändisisältömainokset, ovat Instagramin uusin mainostyökalu.

Instagram branded content ads — mitä brändisisältömainokset ovat?

Instagramin Branded Content Ads -työkalun avulla brändit voivat sijoittaa mainoseuroja suoraan vaikuttajien julkaisujen mainontaan, mikä laajentaa kaupallisen yhteistyön näkyvyyttä ja potentiaalista yleisöä. Tässä artikkelissa kerromme kaiken tarpeellisen, mitä mainostajan tulee tietää brändisisältömainoksista.

Lue lisää >
moni kotimainen luontokuvaaja on noussut maailmanlaajuiseen suosioon

Luontokuvaaja valloittaa vuorenhuippuja ja saa seuraajat liikkeelle

Instagramin luontokuvaajat ovat muuttaneet luontomatkailun reittiä radikaalisti. Ei ole siis ihme, että moni kotimainen luontokuvaaja on noussut maailmanlaajuiseen suosioon. Parhaimmillaan vaikuttajien luontokuvat innostavat seuraajia lähtemään luontoon ja arvostamaan sen aarteita. Kompassin kääntöpuolella on kuitenkin suosittujen kohteiden ylikansoittuminen.

Lue lisää >

Kaikki Instagram-analytiikasta

Riippumatta käyttämästäsi alustasta tai markkinointityökaluistasi, on mittareiden seuraaminen ja tulosten analysointi on avain menestykseen. Tässä artikkelissa esittelemme Instagram-analytiikan työkalut ja kerromme parhaat vinkit niiden hyödyntämiseen.

Lue lisää >