Pysy ajan tasalla

Pysy kartalla alan trendeistä ja opi vaikuttajamarkkinoinnin parhaat käytännöt aidon vaikuttavuuden asiantuntijoilta.

Robottivaikuttaja haastaa pohtimaan, mikä on todellisuutta sosiaalisessa mediassa.

Robottivaikuttaja testaa todellisuuden rajoja

Tervetuloa matkalle toiseen todellisuuteen: tässä artikkelissa syvennymme digitaalisesti luotujen robottivaikuttajien maailmaan. Robottivaikuttaja haastaa pohtimaan, mikä on todellisuutta sosiaalisessa mediassa. Ne näyttävät vaikuttajilta, mutta tuntuvatko ne myös siltä?

Lue lisää
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019 myötäilevät vuoden 2018 trendimaisemaa.

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019

Tässä artikkelissa kurkistamme vaikuttajamarkkinoinnin kristallipalloon ja ennustamme, miten kansainväliset vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019 näyttäytyvät Suomessa. Tulevana vuonna keskitytään pikemminkin seuraamaan orastavien trendien etenemistä kuin odotetaan täysin uusia ja alaa mullistavia trendejä.

Lue lisää
Uusi kuu - joulun sisällöt

Joulun taikaa somessa – erotu vaikuttajien sisällöillä

Joulu on markkinoinnin ruuhka-aikaa, kun mainoskampanjat pyörivät eri medioissa täydellä teholla ja jokainen toimija haluaa joulun liikevaihdosta oman osansa. Monelle yritykselle joulusesonki onkin vuoden tärkein ajanjakso, kun koko vuoden tuloksesta merkittävä osa tehdään marras-joulukuun aikana. Kysymys kuuluukin: miten erottua markkinoinnissa ja saavuttaa potentiaaliset kuluttajat?

Lue lisää
Instagramin pimeiltä markkinoilta voi ostaa tai myydä lähes mitä tahansa, mikä vaikuttaa somesuosioon, kuten feikkiseuraajia tai tykkäyksiä.

Feikkiseuraajat Instagramissa – mikä on suosion hinta?

Instagramin pimeillä markkinoilla voi ostaa tai myydä lähes mitä tahansa, mikä vaikuttaa somesuosioon. Tässä artikkelissa luomme katseen vaikuttajamarkkinoinnin pimeään puoleen ja käsittelemme feikkiseuraajien ja podien kaltaisia kikkoja vaikuttaa Instagram-tilin suosioon.

Lue lisää
Sitoutuneisuus mittaa seuraajien kiinnostusta vaikuttajan julkaisua kohtaan – siksi se onkin vaikuttajamarkkinoinnin tärkein mittari.

Miksi sitoutuneisuus on vaikuttajamarkkinoinnin merkittävin ässä?

Sitoutuneisuuden aste kertoo prosentuaalisen osuuden julkaisun nähneistä henkilöistä, jotka ovat jollain tavalla reagoineet postaukseen, esimerkiksi kommentoimalla tai tykkäämällä. Sitoutuneisuuden astetta pidetään syystä vaikuttajamarkkinointikampanjan onnistumisen mittarina; mitä enemmän seuraajat ovat aktivoituneet toimimaan julkaisun nähdessään, sitä vaikuttavampi kampanja on.

Lue lisää