ARTIKKELIT

Lue Indieplacen uusimmat kuulumiset ja pysy kärryillä some-ja vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje
30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia ovat vain pintaraapaisu vaikuttajamarkkinoinnin hyödyistä.

30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia

Mikä tekee vaikuttajamarkkinoinnista niin tehokasta, että sen suosion kasvulle ei näy loppua? Listasimme 30 syytä tehdä vaikuttajamarkkinointia, jotka jokaisen markkinoijan pitäisi tietää.

Lue lisää >
Vaikuttajan vastuu on vaikuttajamarkkinoinnin kuumin puheenaihe.

Vaikuttajat avaavat Pandoran lippaan – mikä on vaikuttajan vastuu?

Mikä on vaikuttajan vastuu ja mistä rakentuu autenttinen yhteistyö? Me kysyimme, Sara Tickle, Anniina Jalkanen ja At Maria’s vastasivat.

Lue lisää >

Yhteistöiden merkintä – läpinäkyvyys lisää luotettavuutta

Kaupallisten yhteistöiden merkinnästä on tullut arkinen asia blogimaailmassa, ja hyvä niin. Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan yhteistyötä vaikuttajan, yrityksen ja vaikuttajamarkkinointitoimiston kesken. Siksi on tärkeää, että kaikki osapuolet ovat samaa mieltä yhteistyön läpinäkyvyyden merkityksestä.
Tässä artikkelissa opastamme merkitsemään kaupalliset yhteistyöt selkeästi.

Lue lisää >
Z-, Y- ja Z-sukupolvi vaativat kohdennettua vaikuttajamarkkinointia.

Vaikuttajamarkkinoinnin kohdentamisen yykköset – miten tavoitetaan X-, Y- ja Z-sukupolvi?

Vaikuttajamarkkinoinnin kohdentaminen onnistuu parhaiten tiedostamalla eri sukupolvien kulutustottumukset, arvomaailmat,  ja kanavakohtaiset mieltymykset. Tässä artikkelissa tarkastelemme sukupolvien eroja ja vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua kutakin kohderyhmää houkuttelevaksi. Infograafi tarjoaa tärppejä X-,Y- ja Z-sukupolvien tavoittamiseen.

Lue lisää >
Super Bowl -mainokset hyödyntävät vaikuttajamarkkinoinnista tuttuja keinoja.

Mistä pelikuvioista rakentuivat vuoden 2019 parhaat Super Bowl -mainokset?

Voit teeskennellä, että katsoit Super Bowlin, koska olet fanaattinen jenkkifutiksen ystävä tai voit tunnustaa, että Super Bowl -mainokset ovat kiinnostavampia kuin itse peli. Vuosi toisensa jälkeen ottelu vuoden päräyttävimmästä mainoksesta käydään huippubrändien välillä. Mikä brändi teki tänä vuonna touchdownin?

Lue lisää >
Robottivaikuttaja haastaa pohtimaan, mikä on todellisuutta sosiaalisessa mediassa.

Robottivaikuttaja testaa todellisuuden rajoja

Tervetuloa matkalle toiseen todellisuuteen: tässä artikkelissa syvennymme digitaalisesti luotujen robottivaikuttajien maailmaan. Robottivaikuttaja haastaa pohtimaan, mikä on todellisuutta sosiaalisessa mediassa. Ne näyttävät vaikuttajilta, mutta tuntuvatko ne myös siltä?

Lue lisää >
Vaikuttajahäät muokkaavat ja levittävät häätrendejä.

Jotain vanhaa, jotain uutta ja jotain vaikuttajilta lainattua – vaikuttajahäät muokkaavat hääteollisuutta

Vaikuttajahäät ovat kiinnostavuudessaan verrattavissa kuninkaallisiin prinsessahäihin, mutta huomattavasti helpommin samaistuttavissa. Tämä artikkeli raottaa huntua vaikuttajamarkkinoinnin ja hääteollisuuden liiton taakse.

Lue lisää >
Vaikuttajasta yrittäjäksi - Vaikuttajan työn laajentaminen somen ulkopuolelle on esimerkiksi sosiaalisen median konsultointia, sisällöntuotantoa tai tuotekehittelyä yrityksille.

Vaikuttajasta yrittäjäksi – somen asiantuntijuus on kuumaa kamaa

Vaikuttajien ammattitaito on kovaa valuuttaa monella alalla. Tässä artikkelissa tutustutaan vaikuttajista yrittäjiksi ponnistaneisiin supertähtiin ja pohditaan vaikuttajien ammattitaidon arvokkuutta yritysmaailmassa.

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019 myötäilevät vuoden 2018 trendimaisemaa.

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019

Tässä artikkelissa kurkistamme vaikuttajamarkkinoinnin kristallipalloon ja ennustamme, miten kansainväliset vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019 näyttäytyvät Suomessa. Tulevana vuonna keskitytään pikemminkin seuraamaan orastavien trendien etenemistä kuin odotetaan täysin uusia ja alaa mullistavia trendejä.

Lue lisää >
Uusi kuu - joulun sisällöt

Joulun taikaa somessa – erotu vaikuttajien sisällöillä

Joulu on markkinoinnin ruuhka-aikaa, kun mainoskampanjat pyörivät eri medioissa täydellä teholla ja jokainen toimija haluaa joulun liikevaihdosta oman osansa. Monelle yritykselle joulusesonki onkin vuoden tärkein ajanjakso, kun koko vuoden tuloksesta merkittävä osa tehdään marras-joulukuun aikana. Kysymys kuuluukin: miten erottua markkinoinnissa ja saavuttaa potentiaaliset kuluttajat?

Lue lisää >
Instagramin pimeiltä markkinoilta voi ostaa tai myydä lähes mitä tahansa, mikä vaikuttaa somesuosioon, kuten feikkiseuraajia tai tykkäyksiä.

Feikkiseuraajat Instagramissa – mikä on suosion hinta?

Instagramin pimeillä markkinoilla voi ostaa tai myydä lähes mitä tahansa, mikä vaikuttaa somesuosioon. Tässä artikkelissa luomme katseen vaikuttajamarkkinoinnin pimeään puoleen ja käsittelemme feikkiseuraajien ja podien kaltaisia kikkoja vaikuttaa Instagram-tilin suosioon.

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit kertovat, mikä somessa on kiinnostavaa juuri nyt.

Näitä sisältöjä some rakastaa – ota vaikuttajamarkkinoinnin trendit haltuun

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit ja niiden tunteminen antavat etumatkaa, kun etsitään tapoja tavoittaa kohderyhmä entistä tehokkaamin. Auttaaksemme sinua pysymään kartalla kokosimme yhteen vaikuttajien trendaavimmat sisällöt blogeissa, Instagramissa ja YouTubessa.

Lue lisää >
Sitoutuneisuus mittaa seuraajien kiinnostusta vaikuttajan julkaisua kohtaan – siksi se onkin vaikuttajamarkkinoinnin tärkein mittari.

Miksi sitoutuneisuus on vaikuttajamarkkinoinnin merkittävin ässä?

Sitoutuneisuuden aste kertoo prosentuaalisen osuuden julkaisun nähneistä henkilöistä, jotka ovat jollain tavalla reagoineet postaukseen, esimerkiksi kommentoimalla tai tykkäämällä. Sitoutuneisuuden astetta pidetään syystä vaikuttajamarkkinointikampanjan onnistumisen mittarina; mitä enemmän seuraajat ovat aktivoituneet toimimaan julkaisun nähdessään, sitä vaikuttavampi kampanja on.

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinoinnin autenttisuus luo pohjan uskottavuudelle ja luotettavuudelle.

Vaikuttajamarkkinoinnin autenttisuus – aitous merkitsee enemmän kuin miljoona seuraajaa

Tässä artikkelissa pureudumme vaikuttajamarkkinoinnin ytimeen – aitouteen. Kerromme miksi aitouden kautta saavutettava uskottavuus on mielestämme vaikuttajamarkkinoinnin kantava voima ja havainnollistamme autenttisen sisällön merkitystä esimerkkicaseilla.

Lue lisää >