ARTIKKELIT

Lue Indieplacen uusimmat kuulumiset ja pysy kärryillä some-ja vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje
tubettajayhteistyö

Tubettajatutkimus 2017 – Tubettajayhteistyö mainostajien näkökulmasta

29.11.2017 Tubettajayhteistyö on noussut suosituksi vaikuttajamarkkinoinnin keinoksi blogien rinnalle. Mainostajat kokevat tubettajayhteistyöt kiinnostavana ilmiönä, jonka suosio tulee kasvamaan entisestään.  Onnistunut yhteistyö vaatii kuitenkin tubettajamarkkinoinnin tuntemista. Lukuaika 4 minuuttia. Kokemukset ovat pääosin positiivisia Vaikuttajamarkkinointi on otettu avosylin vastaan – jopa 91 % vastaajista kertoi hyödyntäneensä vaikuttajia osana brändinsä markkinointia. Tubettajien kohdalla prosenttiluku jää vielä reilusti alhaisemmaksi, […]

Lue lisää >

Ikimuistoiset joulukampanjat

Jouluiset mainokset ovat varma merkki alkavasta joulunodotuksesta. Vuoden 2017 joulukampanjat putkahtavat liveksi hetkellä millä hyvänsä. Siksi halusimme palata muistelemaan edellisvuosien hittikampanjoita. Lukuaika 2 minuuttia (+ mainosvideot 19 minuuttia) Top 10 joulukampanjat   1. Come together, H&M, 2016 Wes Anderson ohjasi H&M:lle lyhytelokuvamaisen mainosfilmin päätähtenään ohjaajan luottonäyttelijä Adrien Brody. Anderson kiteyttää upeasti, kuinka joulussa on tärkeintä […]

Lue lisää >

Eläinvaikuttajat – 8 tunnettua lemmikkiä, joita kannattaa seurata

Lukuaika 3 minuuttia Eläinvaikuttajat kasvattavat  suosiotaan osana vaikuttajamarkkinointia, kun Instagram, Youtube ja muut somekanavat ovat tehneet nelijalkaisista ystävistämme varsinaisia superjulkkiksia. Luonnollisesti, eläinvaikuttaja on erinomainen yhteistyökumppani esimerkiksi eläinlääkäripalveluille, lemmikinruualle- tai leluille. Viime aikoina myös muut mainostajat, kuten Google, Mercedez Benz ja kosmetiikkabrändi Urban Decay, ovat havahtuneet eläinvaikuttajien etuihin. Vaikka termi ”eläinvaikuttaja” saattaa kuulostaa kummalliselta, brändi voi […]

Lue lisää >
uino-rapunzel of swedenin brändilähettiläs

Brändilähettiläät – vaikuttajamarkkinoinnin kuumin trendi

Brand Ambassadorit ovat yksi tehokkaimmista ja vaikuttavimmista markkinoinnin keinoista. Brand Ambassadorit, eli suomeksi brändilähettiläät, esittelevät yritystä positiivisessa valossa ja auttavat brändejä erottautumaan muista samankaltaisista yrityksistä tekemällä brändin tunnetuksi suurelle yleisölle sekä omalle seuraajaryhmälleen. Tässä artikkelissa kerromme mikä on brändilähettiläs ja erityisesti, miksi Brand Ambassadorit ovat tärkeitä sinunkin brändisi markkinoinnissa. Lukuaika 6 minuuttia. Mikä on brändilähettiläs?   […]

Lue lisää >
10 kiinnostavaa perhevaikuttajaa – tutustu ja ihastu!

10 kiinnostavaa perhevaikuttajaa – tutustu ja ihastu!

Moni vaikuttaja on alunperin keskittynyt blogissaan lifestyle-sisältöön sekä muotiin ja kauneuteen. Vaikuttajat ovat ajan myötä saaneet perhettä, mikä on saanut lapsiperheen arjen jäämään piristäväksi teemaksi tuttujen aiheiden rinnalle. Perhebloggaaja kiinnostaa monia, riippumatta siitä onko itse perheellinen vai ei. Tämä tekeekin perhebloggaajista mitä monipuolisimpia yhteistyökumppaneita. Halusimme nostaa esille 10 kiinnostavaa perheellistä vaikuttajaa, jotka sinunkin tulisi tuntea!

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinointitutkimus2017

Vaikuttajamarkkinoinnin tutkimus 2017

Vaikuttajamarkkinointi koetaan markkinoinnin ammattilaisten puolesta yhä kiinnostavampana markkinointikeinona, jonka avulla oikeat kohderyhmät tavoitetaan tehokkaasti. Indieplace toteutti huhtikuussa 2017 vaikuttajamarkkinoinnin tutkimuksen, joka kartoitti yli sadan markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisen näkemyksiä vaikuttajamarkkinoinnin tilasta Suomessa. Tutkimuksessa perehdyttiin vaikuttajamarkkinoinnin kiinnostavuuteen ja tärkeyteen, sen nykytilaan ja tulevaisuuteen sekä vaikuttajamarkkinointistrategian luomiseen ja tulosten mitattavuuteen. Vaikuttajamarkkinointitutkimuksen mukaan vaikuttajamarkkinointi toimii, koska vaikuttaja puhuttelee […]

Lue lisää >

Instagram vs. Snapchat – Näin hyödynnät markkinoinnissa

Instagram ja Snapchat kuuluvat suosituimpiin sosiaalisen median kanaviin. Molemmat sovellukset tarjoavat vaihtoehtonsa markkinointiin ja markkinoijan onkin tärkeää tunnistaa, kumpi kanava palvelee parhaiten omia tarpeita. Tässä artikkelissa käymme läpi Instagramin ja Snapchatin eroja markkinoinnin näkökulmasta ja autamme sinua valitsemaan brändiisi ja tavoitteisiisi sopivan kanavan. Artikkeli kirjoitettu 28.6.2017  Millaiselle yleisölle mainostat?   Instagram ja Snapchat käyvät jatkuvaa […]

Lue lisää >

Kaikki Instagram-analytiikasta

Instagram on yksi kätevimmistä kanavista nostaa yrityksen näkyvyyttä, saada sitoutuneita asiakkaita tai kasvattaa henkilöbrändiä sosiaalisessa mediassa. Instagram tarjoaa yritystilin käyttäjille Instagram Insights-työkalun, jonka avulla on helppo analysoida tilin suoriutumista ja parantaa sisältöä entistä houkuttelevammaksi. Tässä blogitekstissä esittelemme tärkeimmät Instagram-analytiikan työkalut ja kerromme parhaat vinkit niiden hyödyntämiseen. Julkaistu 24.05.2017 Miksi Instagram-analytiikkaa? Instagramin analytiikan tulkitseminen auttaa sinua […]

Lue lisää >

Instrumentarium ja Indieplace – upeat kuvat valloittivat Helsingin keskustan

Indieplace järjesti tammikuussa valokuvaukset Instrumentariumille, joissa kevään ja kesän kehys- ja aurinkolasitrendit ikuistettiin värikkäissä tunnelmissa. Näissä kuvauksissa myös toimistomme uusi studio vihittiin käyttöön. Kuvia on kevään aikana saanut ihastella mm. Helsingin keskustan sekä julkisen liikenteen ulkomainonnassa, asiakkaan nettisivuilla, somekanavissa sekä Instrun Trendwalk.fi-muotisivustolla. Katso upeat kuvat! Valokuvaaja: Julian Schröpel / Simbayu  Videokuvaus: Havu Media / Sebastian Kammonen   By […]

Lue lisää >

Tuottajaharjoittelija Suomen johtavalle vaikuttajamarkkinoijalle

Indieplace on vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä Suomessa. Verkostomme suositut bloggaajat, tubettajat, grammaajat ja julkisuuden henkilöt tavoittavat yli 2 miljoonaa viikoittaista lukijaa.

Lue lisää >