ARTIKKELIT

Lue Indieplacen uusimmat kuulumiset ja pysy kärryillä some-ja vaikuttajamarkkinoinnin ajankohtaisista asioista.

Tilaa uutiskirje
Vaikuttajahäät muokkaavat ja levittävät häätrendejä.

Jotain vanhaa, jotain uutta ja jotain vaikuttajilta lainattua – vaikuttajahäät muokkaavat hääteollisuutta

Vaikuttajahäät ovat kiinnostavuudessaan verrattavissa kuninkaallisiin prinsessahäihin, mutta huomattavasti helpommin samaistuttavissa. Tämä artikkeli raottaa huntua vaikuttajamarkkinoinnin ja hääteollisuuden liiton taakse.

Lue lisää >
Vaikuttajasta yrittäjäksi - Vaikuttajan työn laajentaminen somen ulkopuolelle on esimerkiksi sosiaalisen median konsultointia, sisällöntuotantoa tai tuotekehittelyä yrityksille.

Vaikuttajasta yrittäjäksi – somen asiantuntijuus on kuumaa kamaa

Vaikuttajien ammattitaito on kovaa valuuttaa monella alalla. Tässä artikkelissa tutustutaan vaikuttajista yrittäjiksi ponnistaneisiin supertähtiin ja pohditaan vaikuttajien ammattitaidon arvokkuutta yritysmaailmassa.

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019 myötäilevät vuoden 2018 trendimaisemaa.

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019

Tässä artikkelissa kurkistamme vaikuttajamarkkinoinnin kristallipalloon ja ennustamme, miten kansainväliset vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019 näyttäytyvät Suomessa. Tulevana vuonna keskitytään pikemminkin seuraamaan orastavien trendien etenemistä kuin odotetaan täysin uusia ja alaa mullistavia trendejä.

Lue lisää >
Uusi kuu - joulun sisällöt

Joulun taikaa somessa – erotu vaikuttajien sisällöillä

Joulu on markkinoinnin ruuhka-aikaa, kun mainoskampanjat pyörivät eri medioissa täydellä teholla ja jokainen toimija haluaa joulun liikevaihdosta oman osansa. Monelle yritykselle joulusesonki onkin vuoden tärkein ajanjakso, kun koko vuoden tuloksesta merkittävä osa tehdään marras-joulukuun aikana. Kysymys kuuluukin: miten erottua markkinoinnissa ja saavuttaa potentiaaliset kuluttajat?

Lue lisää >
Instagramin pimeiltä markkinoilta voi ostaa tai myydä lähes mitä tahansa, mikä vaikuttaa somesuosioon, kuten feikkiseuraajia tai tykkäyksiä.

Feikkiseuraajat Instagramissa – mikä on suosion hinta?

Instagramin pimeillä markkinoilla voi ostaa tai myydä lähes mitä tahansa, mikä vaikuttaa somesuosioon. Tässä artikkelissa luomme katseen vaikuttajamarkkinoinnin pimeään puoleen ja käsittelemme feikkiseuraajien ja podien kaltaisia kikkoja vaikuttaa Instagram-tilin suosioon.

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit kertovat, mikä somessa on kiinnostavaa juuri nyt.

Näitä sisältöjä some rakastaa – ota vaikuttajamarkkinoinnin trendit haltuun

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit ja niiden tunteminen antavat etumatkaa, kun etsitään tapoja tavoittaa kohderyhmä entistä tehokkaamin. Auttaaksemme sinua pysymään kartalla kokosimme yhteen vaikuttajien trendaavimmat sisällöt blogeissa, Instagramissa ja YouTubessa.

Lue lisää >
Sitoutuneisuus mittaa seuraajien kiinnostusta vaikuttajan julkaisua kohtaan – siksi se onkin vaikuttajamarkkinoinnin tärkein mittari.

Miksi sitoutuneisuus on vaikuttajamarkkinoinnin merkittävin ässä?

Sitoutuneisuuden aste kertoo prosentuaalisen osuuden julkaisun nähneistä henkilöistä, jotka ovat jollain tavalla reagoineet postaukseen, esimerkiksi kommentoimalla tai tykkäämällä. Sitoutuneisuuden astetta pidetään syystä vaikuttajamarkkinointikampanjan onnistumisen mittarina; mitä enemmän seuraajat ovat aktivoituneet toimimaan julkaisun nähdessään, sitä vaikuttavampi kampanja on.

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinoinnin autenttisuus luo pohjan uskottavuudelle ja luotettavuudelle.

Vaikuttajamarkkinoinnin autenttisuus – aitous merkitsee enemmän kuin miljoona seuraajaa

Tässä artikkelissa pureudumme vaikuttajamarkkinoinnin ytimeen – aitouteen. Kerromme miksi aitouden kautta saavutettava uskottavuus on mielestämme vaikuttajamarkkinoinnin kantava voima ja havainnollistamme autenttisen sisällön merkitystä esimerkkicaseilla.

Lue lisää >
Vaikuttajamarkkinoinnin luvut osoittavat, että brändien kannattaa hyödyntää vaikuttajia markkinoinnissaan viimeistään nyt.

Vaikuttajamarkkinoinnin merkittävimmät luvut

Kokosimme keskeisimmät vaikuttajamarkkinoinnin luvut infograafiin, jotta voit käyttää sitä vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelun tukena. Infograafista saat nopealla silmäyksellä yhteenvedon vaikuttajamarkkinoinnin suosiosta ja tehokkuudesta. Vaikuttajamarkkinoinnin luvut osoittavat, että brändien kannattaa hyödyntää vaikuttajia markkinoinnissaan viimeistään nyt.

Lue lisää >
IGTV ja vaikuttajamarkkinointi voivat parhaimmillaan muodostaa aidon ja laadukkaan brändisisällön jakelun laajalle yleisölle.

IGTV ja vaikuttajamarkkinointi – vuosisadan rakkaustarina vai floppi jo syntyessään?

Instagram lanseerasi kesäkuussa mobiilivideoiden jakoon ja katseluun suunnitellun IGTV:n. Käyttäjät voivat luoda sovellukseen omia kanavia, jotka löytyvät myös suoraan käyttäjän Instagram-profiilista.

Lue lisää >
Utuinen kukkakuva

Vaikuttajamarkkinoinnin myytit x 6

Yhteistyö vaikuttajien kanssa on yhä suositumpaa mainostajien keskuudessa, mutta tietyt vaikuttajamarkkinoinnin myytit on hyvä murtaa ennen yhteistyötä. Tässä artikkelissa oikaisemme yleisimmät harhakäsitykset.

Lue lisää >
uusitukka-salon-pepe-ahman-pastellihiukset-raisa

Kurkista vaikuttajamarkkinoinnin kulisseihin – mitä vaikuttajan työ oikeasti on?

Vaikuttajan työstä näkyy asiakkaille ja seuraajille vain jäävuoren huippu. Tässä artikkelissa But I’m a Human Not a Sandwich -blogin Iina Hyttinen paljastaa millaista vaikuttajan työ on.

Lue lisää >
Vaikuttajatapahtuma on toimiva osa vaikuttajamarkkinoinnin strategista vuosisuunnitelmaa.

Vaikuttajatapahtuma osana strategista suunnitelmaa – ansaitun ja maksetun näkyvyyden timanttinen duetto

Järjestimme kesäkuun alussa Maldon-suolabrändin kanssa kesän katu-uskottavimmat grillibileet. Tapahtumien järjestäminen on luovaa asiantuntijatyötä siinä missä muukin vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu. Autamme brändejä ja vaikuttajia luomaan yhdessä tapahtumissa sisältöä, joka on autenttista, kiinnostavaa ja kouluttavaa.

Lue lisää >
Inspiration Weekend 2018

Suomen suosituin vaikuttajatapahtuma Inspiration Weekend inspiroi satoja kutsuvieraita ja tavoitti miljoonia kuluttajia – katso vinkkimme onnistuneeseen kumppanuuteen!

Yhteistyössä 30 eri brändin kanssa järjestetty tapahtumaviikonloppu koostui kaikkiaan kuudesta eri tilaisuudesta, joihin osallistui yli 300 bloggaajaa, tubettajaa ja grammaajaa. Inspiroiva ohjelma tarjosi vaikuttajille tarkasti kohdennettua ja aidosti kiinnostavaa sisältöä, jonka kautta tapahtuman brändikumppanit esittäytyivät houkuttelevalla ja luontevalla tavalla. Lue 5 vinkkiämme onnistuneeseen tapahtumakumppanuuteen.

Lue lisää >