Indieplace kehälogo valkoinen

Eläinvaikuttajat – 8 tunnettua lemmikkiä, joita kannattaa seurata

Lukuaika 3 minuuttia

Eläinvaikuttajat kasvattavat  suosiotaan osana vaikuttajamarkkinointia, kun Instagram, Youtube ja muut somekanavat ovat tehneet nelijalkaisista ystävistämme varsinaisia superjulkkiksia. Luonnollisesti, eläinvaikuttaja on erinomainen yhteistyökumppani esimerkiksi eläinlääkäripalveluille, lemmikinruualle- tai leluille. Viime aikoina myös muut mainostajat, kuten Google, Mercedez Benz ja kosmetiikkabrändi Urban Decay, ovat havahtuneet eläinvaikuttajien etuihin.

Vaikka termi ”eläinvaikuttaja” saattaa kuulostaa kummalliselta, brändi voi erottautua ja inhimillistää itsensä hellyttävien lemmikkien avulla. Niiden julkaisuja voidaan jakaa herkemmin eteenpäin, sillä ne eivät tunnu katsojasta mainosmaisilta, vaikka tuotetta esiteltäisiin hyvinkin selkeästi. Bloglovinin vaikuttajaverkoston kehitys- ja strategiajohtaja Kamiu Lee kertookin, että eläinvaikuttajien sisällöllä on tämän vuoksi tyypillisesti poikkeuksellisen korkea sitoutumisaste. Eläinvideoilla on hurja viraalipotentiaali, joten yksikin onnistunut julkaisu voi sinkauttaa eläinvaikuttajat hurjaan suosioon. Näin kävi esimerkiksi tunnetulle Grumpy Catille, kun Redditissä julkaistu kuva keräsi vain vuorokaudessa 30 000 tykkäystä, minkä jälkeen kissasta tuli someilmiö.

8 tunnettua eläinvaikuttajaa

 

Lucky White Prince @luckywhiteprince

45 500 seuraajaa

Luckywhiteprince

Lucky on tubettajapariskunnan Janne Naakan  ja Valtteri Sandbergin hurmaavan suloinen pörröpallo. Lucky tuli perheeseen 2015 ja saavutti molempien seuraajien keskuudessa samantien hurjan suosion. Tästä inspiroituneena Luckylle tehtiin oman Instagram-profiili ja nyt Luckyn seikkailuilla onkin jo yli 50 000 seuraajaa. Lucky on loistava esimerkki eläinvaikuttajiin kiintymisestä: Luckyn sitoutumisaste on keskimäärin yli 19 %, mikä on parempi kuin monella ihmisvaikuttajalla.

 

Nala @nala_cat

3,8  miljoonaa seuraajaa

Nala hurmaa katsojat erikoisella olemuksellaan: Nalan suloiset töppöjalat ja kieroon katsovat silmät tunnistaa helposti. Se on kasvattanut Instagramin seuraajalukujaan vauhdilla kahmien yhteistöitä erilaisten yritysten, kuten kissanruokabrändi Friskiesin sekä Zappoksen kanssa. Nalan kaupallinen arvo on huomattu myös tuottamalla oheistuotteita, kuten seinäkalentereita Nalan kuvilla varustettuina.

Nala_cat

 

Hippo @lifeofhippo

Life of Silja -blogia pitävän Siljan Hippo-koira on onnistunut niittämään menestystä etenkin blogin puolella. Hipon kuulumiset ovat yksiä toivotuimpia postauksia ja nyt Hipolla on myös uunituore oma Instagram-tili. Hippo  vilahtelee Siljan blogissa usein ja on tullut tutuksi esimerkiksi Purinan mainosyhteistöistä.

Lifeofhippo

 

Tuna @tunameltsmyheart

2,0 miljoonaa seuraajaa

Varmasti monelle suomalaisellekin tuttu Tuna on ihastuttanut seuraajansa erikoisella, hullunkurisella ulkonäöllään. Tuna on mäyräkoiran ja chihuahuan sekoitus, jonka tunnistaa omalaatuisesta ylipurennasta. Samanlaista ei varmasti tule sosiaalisessa mediassa vastaan, siksi Tuna on erikoisessa asemassa ja voi olla hyvin valikoiva minkälaisiin yhteistöihin suostuu. Tuna keskittyy lähinnä hyväntekeväisyyteen mainostaen esimerkiksi animal rescue -yhdistyksiä.

tunameltsmyheart

 

Hank @mybestfriendhank

414 000 seuraajaa

Minipossu Hank erottautuu kissojen ja koirien merestä. Tiliä ylläpitää hänen omistajansa, joka tilin nimen mukaisesti kertoo kuvien muodossa parhaan ystävänsä Hankin edesottamuksista. Hurmaavan hellyttävä Hank on tehnyt lähinnä paikallisia yhteistöitä kotikaupungissaan Louisianassa, vaikka Hank tunnetaan aina täällä Suomessa asti.

mybestfriendhank

 

Sancho ja Pablo @sanchoandpablo

51 000 seuraajaa

Myös Sancho ja Pablo ovat saavuttaneet suosion omistajansa, somevaikuttaja Uinon kautta. Koirien leikkisä luonne on hurmannut Uinon seuraajat blogipostausten ja Instagram-kuvien lisäksi Snapchatin, Instagram Storiesin sekä YouTube-videoiden välityksellä. Sancho ja Pablo ovat herättäneet Mustin ja Mirrin tuotevalikoimaa eloon niin omistajansa kuin oman tilinsä kautta.

sanchoandpablo

 

Chloe @chloetheminifrenchie

178 000 seuraajaa

Minikokoinen ranskanbulldog Chloe tunnetaan myös  muoti-ikonina. Koira on näkynyt niin Voguen sivuilla kuin suunnitellut oman koirille tarkoitetun huivimallistonsa. Chloen omistaja jopa jätti asianajanan työt ja perusti eläinvaikuttajaverkoston. 

chloetheminifrenchie

 

Pumpkin the racoon @pumpkintheracoon

1,5 miljoonaa seuraajaa

Pumpkin-pesukarhu ilahduttaa 1,3 miljoonaa seuraajaa hulvattoman hauskoilla ja hyväntuulisilla kommelluksillaan. Perheen pesukarhu ja koirat ovat yhtä suurta perhettä – Pumpkin pitää itseään yhtenä koirista. Aiheesta on jopa kirjoitettu kirja ”Pumpkin – The raccoon who thought she was a dog”.

pumpkintheracoon

 

Kiinnostaako vaikuttajamarkkinoinnin erilaiset toteutukset? Lue juttu brändilähettiläiden käytöstä osana markkinointistrategiaa.