Vaikuttajamarkkinoinnin caset

Parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi muovaa mielikuvia, luo konversioita ja tukee kasvua.​

Me tiedämme, miltä aito vaikuttavuus näyttää – tutustu vaikuttajamarkkinoinnin ja PR:n case-esimerkkeihimme, niin tiedät sinäkin.​

Foodora – Pelastetut hetket PR

Pelastetut hetket -konsepti tuotiin aidosti vaikuttajien elämään. Haluttiin rakentaa viesti vahvasti Foodorasta arjen auttajana kaikissa tilanteissa tuoden samalla arkeen ripauksen taikaa, oli kyseessä sitten puuttuva laturi tai nälkäkiukku. ​Yllätimme vaikuttajat PR-tuotelähetyksillä juuri heille sopivilla hetkillä.

Tutustu caseen »

Antti Tapani

Antti Tapani -brändin kohdalla kaikki lähtee arvoista – Great was never normal. Pitkäaikaisessa yhteistyössä on onnistuttu valitsemaan brändin arvoja heijastavat ja kohderyhmää puhuttelevat vaikuttajat, joiden kautta brändi puhuttelee aidosti haluttua kohderyhmää.

Aitous, diversiteetti ja monipuolisuus ovat johtaneet vakuuttaviin tuloksiin sekä tavoittavuuden että myynnin osalta.

Telia Pride

Helsinki Priden yhteydessä Telia halusi antaa tilaa erilaisille rakkaustarinoille ja maalata rakkauden kaikki muodot näkyväksi. Tavoitteena oli luoda yhdessä vaikuttajien kanssa tila, jossa kaikenlaiset rakkaustarinat tulevat nähdyksi ja kuulluksi.

Haastoimme LGBTQ+ -yhteisöön kuuluvat vaikuttajat jakamaan henkilökohtaiset rakkaustarinansa, joiden pohjalta taiteilija-vaikuttaja Rakastaja-Robert loi taideinstallaation Telian lippulaivamyymälään.

 

Dove

Doven vuosiyhteistyön tavoitteena oli vahvistaa Doven brändiä ja samalla ottaa kantaa erityisesti sosiaalisen median ulkonäköpaineisiin Doven Itsetuntohankkeen kautta. Brändille oli tärkeää, että vaikuttajat hehkuvat pinnallisuuden sijaan aitoutta, pystyvät puhumaan tärkeistä asioista luonnollisesti ja ovat ennen kaikkea sinut itsensä kanssa voiden hyvin omassa kehossaan.

Vaikuttajien henkilökohtaiset ja tarinalliset julkaisut saivat seuraajilta paljon kiitosta ja herättivät keskustelua tärkeän aiheen ympäriltä. 

 

 

Jaffa Juicy

Jaffa Juicyssa maistuu kesä! Kovan kilpailun virvoitusjuomamarkkinassa mainontaa pitää lähestyä luovin keinoin. Siksi Z-sukupolvelle suunnattu virvoitusjuomakampanja toi yhteen kolmen vaikuttajaparin luovat sisällöt, joista koostettiin kesän mehukkain mainosvideo.

Vahva vaikuttajavetoisuus toimi Z-sukupolvelle suunnatussa markkinoinnissa: uutuustuotteen myyntitavoite ylittyi kampanjan voimin jopa 56 %.

Iso-Syöte

Iso-Syöte haluttiin esittää laajalle yleisölle kiinnostavana ja ennen kaikkea monipuolisena ja inspiroivana matkakohteena, joka palvelee matkailijoiden tarpeita personoiduista toiveista riippumatta. Vaikuttajasisällöllä rakennettiin valmiita matkapaketteja ja vinkkilistoja, joissa tuodaan esiin, kuinka Iso-Syöte monipuolisine palveluineen on vastannut kunkin vaikuttajan lomatoiveisiin. Kampanja tavoitti suuren yleisön korkealla sitoutuneisuusasteella.

Pohjolan rengastie

Koronapandemian myötä ulkomaan matkailua on rajoitettu merkittävästi. Yhteistyöllä Oulun kaupungin ja Visit Oulun kanssa haluttiin viestiä ja nostaa Oulua ja sen lähialueita suomalaisille matkailijoille. Vaikuttajat matkasivat Ouluun ja Oulun lähialueelle toteuttamaan itselleen personoidun rengasreitin erilaisten aktiviteettien parissa. Kampanja sai aikaan poikkeuksellisen suuren aktiivisuuden ja innosti kuluttajia suuntaamaan pohjoiseen: kesä vaikutti palveluntarjoajien mukaan olleen kaikkien aikojen matkailukesä Oulun seudulla.

 

Lindex Lingerie

Jokainen keho on rakastamisen arvoinen. Lindex Lingerie kampanjan tavoitteena oli rikkoa kiiltokuvamainen oletus alusvaatteista ja tuoda esiin kauan toivottuja isompia kokoja Lindexin rintaliivimallistossa. Vaikuttajien luontainen rohkeus ja heittäytymiskyky rohkaisivat  mukaan kehopositiiviseen keskusteluun, luoden aiheen ympärille yhteisöllisen ilmapiirin. Kampanjan avulla vaikuttajat tavoittivat reilusti yli oman seuraajamääränsä, sitouttaen kuluttajia ennätyskorkealla asteella. ​

Apetina Paneer

Apetina Paneer -kampanjan tavoitteena oli inspiroida suomalaisia kokeilemaan heille ennestään varsin tuntematonta Paneer juustoa osana jokapäiväistä elämää. Monipuoliset ja kohderyhmälähtöiset reseptit sekä visuaaliset sisällöt tavoittivat tehokkaasti halutun kohderyhmän. Kampanjan myötä Apetina Paneer juuston myynti lähes kaksinkertaistui.

Vaikuttaja auttaa

Koronaviruksen aiheuttama pandemia ja sitä seurannut yhteiskunnan poikkeustilanne vaikutti vahvasti eri alojen toimijoihin – halusimme kantaa kortemme kekoon ja lähteä auttamaan apua tarvitsevia yrityksiä pro bonona.

Joka päivä on #viaplayviikonloppu

Rakensimme #viaplayviikonloppu-kattoteeman ympärille kumppanuusmallin, joka jätti runsaasti liikkumatilaa myös vaikuttajien luovuudelle. Konseptin alla vaikuttajat nostivat omia suosikkisarjojaan ja –elokuviaan sekä tarttuivat erilaisiin ajankohtaisiin aiheisiin luontevasti ja omalla tyylillään. Yhteistyön myötä Viaplay pääsi mukaan myös spontaaneihin suositteluihin – sekä vaikuttajien että kuluttajien keskuudessa.

#teamgalaxy

Älypuhelimen valinnassa kaikki kulminoituu brändimielikuvaan, ei siihen, mitä puhelimen tehokkuus on paperilla. Purimme kohderyhmän oston esteitä tuottamalla laadukasta ja kiehtovaa sisältöä ominaisuuksista, jotka ovat vaikuttajille ja kohderyhmälle tärkeitä. Tuloksena Samsung oli kahden operaattorin myydyinten puhelinten kärjessä joulukuussa 2019.