CASE

Lempiruokakerho

Client

Arla

Year

2022

Solution

Influencer marketing and PR

Background and goals

01 Challenge

Kohderyhmä haluttiin saada ottamaan Arla Lempi -tuotteet jääkaapin sekä ruoanlaiton perustarvikkeiksi, jotka ovat aina mahdollistamassa hyviä aterioita.

02 Goal

  1. Arla Lempi -tuotteiden tunnettuutta haluttiin lisätä ja ostopreferenssiä kasvattaa.
  2. Haluttiin ilmentää ruoan laittamisen elämyksellisyyttä ja hauskuutta Arla Lempi -brändin kautta. 

03 Insight

Koska yhteisöllisyys nähdään kasvavana trendinä, haluttiin Arla Lempi -tuotteiden ympärille rakentaa oma yhteisö.

Lempiruokakerho toimi brändillisenä kaiken kokoavana ylempänä tasona, jonka sisällä jalkautettiin erilaisia kampanjalähtöjä tuotekohtaisesti eri kohderyhmille taktisemmalla kulmalla. Lisäksi PR tuki brändillistä tekemistä ja tavoittavuuden peittoa läpi vuoden.

Ratkaisu – Lempiruokakerho

Arla Lempi -brändin ja sen tuotteiden ympärille rakennettiin Lempiruokakerho-nimeä kantava yhteisö, joka imi kuluttajia puoleensa ja viestitti eteenpäin rentoa ruoanlaittoa sekä tuotteiden luonnollisuutta.

Lempiruokakerho ja Brand Ambassador Enni Koistinen rakensivat erilaisia toteutuksia vaikuttajien kanssa, kunkin kampanjalähdön fokustuotteen ympärille. Lempiruokakerhon vaihtuvat vieraat kattoivat vuorollaan pöytään omat suosikkireseptinsä sekä jakoivat inspiraatiota toisilleen ja ennen kaikkea seuraajilleen. Tarkoituksena oli luoda yhteisö, jossa jaetaan reseptejä ja tarjoillaan parhaita vinkkejä rentoon ruuanlaittoon, inspiroidaan sekä vakiinnutetaan käyttötilanteita ja -tapoja Arla Lempi -tuotteille.

Onnistuimme luomaan yhteisön, johon vaikuttajien lisäksi myös kuluttajat voivat kokea kuuluvansa.

Onnistumisen resepti

Tehtiin yhteensä 6 eri kampanjalähtöä, jotka sisälsivät vaikuttajajulkaisuja ja PR:ää. Tavoittavuutta tuettiin myös maksetun mainonnan keinoin.

  1. Brändilähettiläiden, kampanjalähtöjen ja PR:n yhdistäminen – haluttiin tavoittaa eri kohderyhmiä mahdollisimman laajasti ja vahvistaa viestin läpimenoa
  2. Inclusivity – Lempiruokakerhosta haluttiin tehdä koko kansan yhteisö
  3. Tarinat reseptien ja raaka-aineiden takana – luonnollinen tapa tuoda esiin tärkeitä brändiattribuutteja

Results of the campaign

Views

0 milj.

Reach in total

0 k.

Vaikuttajien julkaisut

0

Reach rate

0 %

CTR

0 %

PR-arvo

0
en_GBEnglish