Arvid Nordquist
2025
PR ja kuluttaja-aktivointi
Kesä tuo mukanaan vapauden ja ulkoilun ilon – mutta myös enemmän likaa ja pyykkiä. Kuluttajat kaipaavat helppoutta ja raikkautta arjen pyykinpesuun, erityisesti kesäkuukausina. Limited edition –tuotteet haluttiin nostaa näkyvästi esille.
Kampanjan tavoitteena oli vahvistaa brändin asemaa luotettavana arjen apurina myös kesäaikaan, jolloin pyykinpesun tarve kasvaa aktiivisen ulkoilun ja helteiden myötä. Tavoitteena on lisätä limited edition -tuotteiden tunnettuutta, ohjata kuluttajia Citymarket-myymälöihin ja brändin verkkosivuille, sekä aktivoida heitä arvonnan kautta.
Kesän limited edition –pyykinpesutuotteet tuotiin kuluttajien tietoisuuteen näyttävillä PR-lähetyksillä, sekä kampanjasivulla, jonne kuluttajia ohjattiin myymälämateriaaleissa olevan QR-koodin kautta. Sivustolta löytyi tuote-esittelyjen lisäksi inspiroivia pyykinpesuvinkkejä, ja kävijät pääsivät jakamaan myös omat parhaat niksinsä. Vinkin jättäneet osallistuivat arvontaan, jonka palkintona oli pyykinpesuaineet koko vuodeksi.
Vaikuttajille lähetettiin näyttäviä, kesäisiä PR-lähetyksiä, joiden keskiössä loistivat A+:n limited edition Summer Breeze -pesuaineet. Paketit suunniteltiin tukemaan kesän tuotteiden omaa visuaalisuutta ja henkeä.
Vaikuttaja-aktivoinnin lisäksi kampanja tuotiin kuluttajille niin myymälöissä kuin verkossa. Kampanjaa varten luotu verkkosivu, raikkaudenresepti.fi, keräsi kuluttajien huomion ja innosti heitä jakamaan omat pyykkivinkkinsä. Tämä toteutettiin myymäläaktivaationa, jossa Citymarketeissa A+-kylttien qr-koodien kautta pääsi siirtymään verkkosivuille, jakamaan vinkkinsä sekä osallistumaan tuotearvontaan. Koko vuoden pyykinpesuaineet motivoivat tehokkaasti kuluttajia jakamaan vinkkinsä.
”Kokonaisuus oli hyvin koordinoitu ja kaikki sujui hienosti. Yhteistyö eteni mukavasti ja olemme tyytyväisiä lopputulokseen.”
Maiju Lemettinen, Product Manager