CASE

A+ pyykinpesuaineet

Asiakas

Arvid Nordquist

Vuosi

2025

Ratkaisu

PR ja kuluttaja-aktivointi

Lähtökohdat ja tavoitteet

01 Insight

Kesä tuo mukanaan vapauden ja ulkoilun ilon – mutta myös enemmän likaa ja pyykkiä. Kuluttajat kaipaavat helppoutta ja raikkautta arjen pyykinpesuun, erityisesti kesäkuukausina. Limited edition –tuotteet haluttiin nostaa näkyvästi esille.

02 Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli vahvistaa brändin asemaa luotettavana arjen apurina myös kesäaikaan, jolloin pyykinpesun tarve kasvaa aktiivisen ulkoilun ja helteiden myötä. Tavoitteena on lisätä limited edition -tuotteiden tunnettuutta, ohjata kuluttajia Citymarket-myymälöihin ja brändin verkkosivuille, sekä aktivoida heitä arvonnan kautta.  

03 Strategia

Kesän limited edition –pyykinpesutuotteet tuotiin kuluttajien tietoisuuteen näyttävillä PR-lähetyksillä, sekä kampanjasivulla, jonne kuluttajia ohjattiin myymälämateriaaleissa olevan QR-koodin kautta. Sivustolta löytyi tuote-esittelyjen lisäksi inspiroivia pyykinpesuvinkkejä, ja kävijät pääsivät jakamaan myös omat parhaat niksinsä. Vinkin jättäneet osallistuivat arvontaan, jonka palkintona oli pyykinpesuaineet koko vuodeksi.

Ratkaisu – PR-lähetykset ja tuotearvonta

Vaikuttajille lähetettiin näyttäviä, kesäisiä PR-lähetyksiä, joiden keskiössä loistivat A+:n limited edition Summer Breeze -pesuaineet. Paketit suunniteltiin tukemaan kesän tuotteiden omaa visuaalisuutta ja henkeä.

Vaikuttaja-aktivoinnin lisäksi kampanja tuotiin kuluttajille niin myymälöissä kuin verkossa. Kampanjaa varten luotu verkkosivu, raikkaudenresepti.fi, keräsi kuluttajien huomion ja innosti heitä jakamaan omat pyykkivinkkinsä. Tämä toteutettiin myymäläaktivaationa, jossa Citymarketeissa A+-kylttien qr-koodien kautta pääsi siirtymään verkkosivuille, jakamaan vinkkinsä sekä osallistumaan tuotearvontaan. Koko vuoden pyykinpesuaineet motivoivat tehokkaasti kuluttajia jakamaan vinkkinsä.

Poimintoja ansaitun median julkaisuista

”Kokonaisuus oli hyvin koordinoitu ja kaikki sujui hienosti. Yhteistyö eteni mukavasti ja olemme tyytyväisiä lopputulokseen.”

Tulokset

Vaikuttajista postasi

1 /10

Arvioitu bruttotavoittavuus

0

Julkaisujen arvioitu arvo yhteensä

0

Kuluttajien jakamat pyykkivinkit

0
fiFinnish