Asuntosäätiö
2022
Vaikuttajamarkkinointi & PR
Asuntosäätiön toiminta ei ole tarpeeksi tunnettua kohtuuhintaisen asumisen eli asumisoikeusasuntojen tarjoajana. Kohderyhmä on laaja ja siksi hankala tavoittaa samanaikaisesti pelkän perinteisen markkinoinnin keinoin.
Lisätä Asuntosäätiön tunnettuutta ja herättää kiinnostusta asumisoikeusasumista kohtaan. Asuntosäätiö halusi myös lisätä keskustelua kodin merkityksellisyyden ympärillä, jotta Asuntosäätiö yhdistettäisiin hyvien kotien tarjoajaksi.
Kampanjan tuli olla yhtä aikaa vahvasti samaistuttava sekä kertoa Asuntosäätiön asumisoikeusasumisesta, jotta saatiin herätettyä kiinnostus asumisoikeusasumista kohtaan ja samalla lisättyä tietoisuutta Asuntosäätiöstä.
Luotiin tunteikas Minun rakas kotini –sisältökonsepti, johon valittiin mukaan vaikuttajia, joilla oli tietoa tai kokemusta asumisoikeusasumisesta. Vaikuttajat kertoivat oman kodin merkityksellisyydestä, samalla selventäen asumisoikeusasumisen hyötyjä.
Sisältöjen tavoittavuuden maksimoimiseksi kampanjaan lisättiin maksettua mainontaa. Lisäksi Asuntosäätiön Kodin päivänä lähetettiin PR-paketti 15 muulle vaikuttajalle.
Vaikuttajat kertoivat oman kodin merkityksellisyydestä ja asumisoikeusasumisesta.
Vaikuttajien julkaisujen tavoittavuus maksimoitiin maksetulla mainonnalla.
Uudelle vaikuttajoukolle lähetettiin PR-paketti, joka inspiroi kertomaan Kodin päivästä.
”Minun rakas kotini -konsepti lisäsi huomattavasti Asuntosäätiön näkyvyyttä sekä kertoi aidolla tavalla kodin merkityksestä vaikuttajien kautta. Vaikuttajat kertoivat asumisoikeusasumisesta raikkaalla ja ymmärrettävällä tavalla, joka herätti kiinnostusta seuraajissa. Julkaisut Instagramissa tavoittivat yli miljoona silmäparia sekä innostivat myös muita jakamaan tunnelmia Kodin päivästä.”
Johanna Otranen, viestintä- ja henkilöstöjohtaja
Indieplace Oy
Kuortaneenkatu 2
00510 Helsinki
Finland
Huom! Täyttämällä yhteystietoni hyväksyn, että tietojani käsitellään Indieplacen tietosuojaselosteen mukaisesti.