CASE

Asuntosäätiö

Asiakas

Asuntosäätiö

Vuosi

2022

Ratkaisu

Vaikuttajamarkkinointi & PR

Miten vaikuttajamarkkinointi taipuu palvelubisnekseen?

01 Haaste

Asuntosäätiön toiminta ei ole tarpeeksi tunnettua kohtuuhintaisen asumisen eli asumisoikeusasuntojen tarjoajana. Kohderyhmä on laaja ja siksi hankala tavoittaa samanaikaisesti pelkän perinteisen markkinoinnin keinoin.

02 Tavoite

Lisätä Asuntosäätiön tunnettuutta ja herättää kiinnostusta asumisoikeusasumista kohtaan. Asuntosäätiö halusi myös lisätä keskustelua kodin merkityksellisyyden ympärillä, jotta Asuntosäätiö yhdistettäisiin hyvien kotien tarjoajaksi.

03 Insight

Kampanjan tuli olla yhtä aikaa vahvasti samaistuttava sekä kertoa Asuntosäätiön asumisoikeusasumisesta, jotta saatiin herätettyä kiinnostus asumisoikeusasumista kohtaan ja samalla lisättyä tietoisuutta Asuntosäätiöstä.

Ratkaisu - Minun rakas kotini

Luotiin tunteikas Minun rakas kotini –sisältökonsepti, johon valittiin mukaan vaikuttajia, joilla oli tietoa tai kokemusta asumisoikeusasumisesta. Vaikuttajat kertoivat oman kodin merkityksellisyydestä, samalla selventäen asumisoikeusasumisen hyötyjä.

Sisältöjen tavoittavuuden maksimoimiseksi kampanjaan lisättiin maksettua mainontaa. Lisäksi Asuntosäätiön Kodin päivänä lähetettiin PR-paketti 15 muulle vaikuttajalle.

Kampanjan onnistunut kombo

VAIKUTTAJAMARKKINOINTI

Vaikuttajat kertoivat oman kodin merkityksellisyydestä ja asumisoikeusasumisesta.

Maksettu mainonta

Vaikuttajien julkaisujen tavoittavuus maksimoitiin maksetulla mainonnalla.

PR

Uudelle vaikuttajoukolle lähetettiin PR-paketti, joka inspiroi kertomaan Kodin päivästä.

PR-tulokset

Vaikuttajista julkaisi

1 1 /15

Seuraajat yhteensä

0

Julkaisujen arvioitu arvo

0

”Minun rakas kotini -konsepti lisäsi huomattavasti Asuntosäätiön näkyvyyttä sekä kertoi aidolla tavalla kodin merkityksestä vaikuttajien kautta. Vaikuttajat kertoivat asumisoikeusasumisesta raikkaalla ja ymmärrettävällä tavalla, joka herätti kiinnostusta seuraajissa. Julkaisut Instagramissa tavoittivat yli miljoona silmäparia sekä innostivat myös muita jakamaan tunnelmia Kodin päivästä.”

Kampanjan tulokset

Vaikuttajat

0

Julkaisut

0

Näyttökerrat

+ 0 milj.

Kokonaistavoittavuus

+ 0 milj.

Linkkien klikit

0
fiFinnish