Atria
2022
Vaikuttajamarkkinointi & PR
Miten saada kuluttaja preferoimaan Jyväbroiler–brändin tuotteita muiden brändien sijaan? Millä tavalla erottaa Jyväbroiler-brändi muusta somessa nähtävästä ruokasisällöstä?
Somessa jaettava reseptiikka toistaa samaa kaavaa kauniilla kuvalla ja reseptillä, joka harvoin koskettaa ketään. Kohderyhmää tulisi tavoitella viihteellisemmällä, erottuvalla, mutta samalla informatiivisella sisällöllä sekä premiumiteettia vahvistavalla erilaistavalla ja herkullisella reseptiikalla. Lisäksi tarvittiin kuluttajalle jotain vahvasti samaistuttavaa, joka madaltaa tuotteiden ja reseptiikan kokeilukynnystä.
Minun Jyväbravuurini –konseptin ympärillä yhdeksän vaikuttajaa pääsi luomaan premium-raaka-aineista oman, houkuttelevan Jyväbravuuri signature-reseptinsä, jonka keskiössä oli Jyväbroiler –tuote. Huippukokki Hans Välimäen johdolla vaikuttajat ideoivat reseptin, jonka valmistushetket videoitiin. Ruoan asiantuntijan kautta saatiin viestittyä luonnollisella ja uskottavalla tavalla tärkeitä brändiattribuutteja kuten laadukkuutta sekä premiumiteettia ja vaihtuvat vaikuttajat taas toivat sisältöön monipuolista samaistumispintaa.
Lisäksi laajempi joukko vaikuttajia sai PR-lähetyksenä raaka-aineet sekä signature-reseptit testattavakseen. Näin varmistettiin kampanjalle laajempi näkyvyys.
”Kampanjatutkimuksista nähtiin, että kohderyhmä koki valittujen vaikuttajien sopivan hyvin Jyväbroilerille. Vaikuttajien kautta saatiin myös uutta kohderyhmää kiinni ja kiinnostumaan Jyväbroilerista. Erityisen onnistunut kokonaisuus saatiin sillä, että vaikuttajia hyödynnettiin myös isosti maksetun mainonnan puolella, mikä teki mainonnasta sitouttavampaa.”
Maria Orassaari, markkinointipäällikkö, Atria
Indieplace Oy
Kuortaneenkatu 2
00510 Helsinki
Finland
Huom! Täyttämällä yhteystietoni hyväksyn, että tietojani käsitellään Indieplacen tietosuojaselosteen mukaisesti.