Mistä pelikuvioista rakentuivat vuoden 2019 parhaat Super Bowl -mainokset?

Super Bowl -mainokset hyödyntävät vaikuttajamarkkinoinnista tuttuja keinoja.


Voit teeskennellä, että katsoit Super Bowlin, koska olet fanaattinen jenkkifutiksen ystävä tai voit tunnustaa, että Super Bowl -mainokset ovat oikeastaan kiinnostavampia kuin itse peli. Vuosi toisensa jälkeen taistelu päräyttävimmästä mainoksesta käydään mainoskatkoilla, ja vaikuttajamarkkinointi pelaa tärkeällä paikalla näissä valtavan budjetin mainoksissa. Mitkä brändit tekivät tänä vuonna touchdownin?

Vaikuttajatrendit sujahtavat perinteisen mainoksen peliasuun

Se mikä on trendikästä vaikuttajien keskuudessa, näkyy myös mainosmaailmassa. Super Bowl -mainosten musta hevonen oli  YouTubessakin viimeisen vuoden aikana hurjasti trendannut ASMR.

Michelob

Zoë Kravitz kuiskailemassa ja pyörittelemässä Michelobin olutpulloa vuoristomaisemissa vangitsee katselijan. ASMR toimii täydellisen pysäyttävänä hengähdystaukona megalomaanisen tapahtumahulinan keskellä.

Perinteiset Super Bowl -mainokset, joissa supertähdet loistavat kirkkaimmin

Joka vuosi huippujulkkikset ovat esiintyneet Super Bowl -mainoksissa, eikä tämäkään vuosi tenhyt poikkeusta sääntöön. Vaikuttajamarkkinoinnin perusteiden mukaisesti tärkeintä on valita huutosakkiinsa oikea johtaja.

Pepsi

Pepsin mainos ratsastaa tarjoilijoiden lempifraasilla ”Is Pepsi Okay?” Coca-Colaa pyydettäessä. Ja hyvin ratsastaakin, sillä Pepsi on enemmän kuin okei häikäisevän bosslady Cardi B:n suulla sanottuna.

Bubly

Simppeli sanaleikki virvoitusjuoma Bublyn ja Michel Bublén välillä toimii, koska brändin ja vaikuttajan välinen yhteys on niin itsestäänselvä. Laulaja esiintyy mainoksessa omana itsenään missionaan korjata Bubly-brändin loppukirjain. Nokkelassa yksinkertaisuudessaan mainos osuu varmasti maaliin.

Doritos

Kukapa ei rakastaisi ysärisuosikki Backstreet Boysin korvamatokappaleen mashup-versiota Chance the Rapperin kanssa? Kampanjan hashtag #NowItsHot viitannee sekä sipsien uutuusmakuun että poikabändin comebackiin. Ja nyt kaikki tahtovat Doritoksensa ”That way”.

Arvot herättävät keskustelua mainosareenalla

Super Bowl -mainokset heijastavat ajan kuvaa siinä missä vaikuttajamarkkinointikin, joten ei ole ihme, että tänä vuonna nähtiin useita tärkeisiin arvoihin pohjautuvia heittoja. Voimaannuttavat supernaiset pitivät linjapuolustuksen kasassa tämän vuoden mainoskavalkadissa.

Bumble

Deittisovellus Bumble värväsi sanansaattajakseen tennistähti Serena Williamsin. Tämä tenniskenttien legenda tukee täydellisesti mainoksen ydinviestiä ”Women, the ball is in your court” rohkaisten naisia ottamaan kontrollin niin työssä, rakkaudessa kuin elämässä ylipäätään.

Toyota

Toyotyan mainos nostaa tarinallisuuden ja amerikkalaisen jalkapallon pelaaja Antoinette Harrisin avulla esiin ennakkoluulojen murtamisen. Osuva vaikuttajavalinta sitoo yhteen henkilön tarinan ja brändiä kohtaan koetut ennakkoluulot.

Tämän vuoden Super Bowl -mainosten toimivimmat ratkaisut osoittavat, että yhteistyö brändille relevantin vaikuttajan kanssa voimistaa kampanjan tehoa. Vaikuttajamarkkinoinnin ratkaisut ovat meidän pelikenttämme. Jos haluat tiimiisi vahvan ja luotettavan pelaajan, ota yhteyttä Indieplacen myyntiin.

Vanessa Weckström / Content specialist