Voit teeskennellä, että katsoit Super Bowlin, koska olet fanaattinen jenkkifutiksen ystävä tai voit tunnustaa, että Super Bowl -mainokset ovat oikeastaan kiinnostavampia kuin itse peli. Vuosi toisensa jälkeen taistelu päräyttävimmästä mainoksesta käydään mainoskatkoilla, ja vaikuttajamarkkinointi pelaa tärkeällä paikalla näissä valtavan budjetin mainoksissa. Mitkä brändit tekivät tänä vuonna touchdownin?
Vaikuttajatrendit sujahtavat perinteisen mainoksen peliasuun
Se mikä on trendikästä vaikuttajien keskuudessa, näkyy myös mainosmaailmassa. Super Bowl -mainosten musta hevonen oli YouTubessakin viimeisen vuoden aikana hurjasti trendannut ASMR.
Michelob
Zoë Kravitz kuiskailemassa ja pyörittelemässä Michelobin olutpulloa vuoristomaisemissa vangitsee katselijan. ASMR toimii täydellisen pysäyttävänä hengähdystaukona megalomaanisen tapahtumahulinan keskellä.
https://youtu.be/LXmlN9BAddg
Perinteiset Super Bowl -mainokset, joissa supertähdet loistavat kirkkaimmin
Joka vuosi huippujulkkikset ovat esiintyneet Super Bowl -mainoksissa, eikä tämäkään vuosi tenhyt poikkeusta sääntöön. Vaikuttajamarkkinoinnin perusteiden mukaisesti tärkeintä on valita huutosakkiinsa oikea johtaja.
Pepsi
Pepsin mainos ratsastaa tarjoilijoiden lempifraasilla ”Is Pepsi Okay?” Coca-Colaa pyydettäessä. Ja hyvin ratsastaakin, sillä Pepsi on enemmän kuin okei häikäisevän bosslady Cardi B:n suulla sanottuna.
https://youtu.be/9sYElEbRzKA
Bubly
Simppeli sanaleikki virvoitusjuoma Bublyn ja Michel Bublén välillä toimii, koska brändin ja vaikuttajan välinen yhteys on niin itsestäänselvä. Laulaja esiintyy mainoksessa omana itsenään missionaan korjata Bubly-brändin loppukirjain. Nokkelassa yksinkertaisuudessaan mainos osuu varmasti maaliin.
Doritos
Kukapa ei rakastaisi ysärisuosikki Backstreet Boysin korvamatokappaleen mashup-versiota Chance the Rapperin kanssa? Kampanjan hashtag #NowItsHot viitannee sekä sipsien uutuusmakuun että poikabändin comebackiin. Ja nyt kaikki tahtovat Doritoksensa ”That way”.
https://youtu.be/WTMzIZhI7q8
Arvot herättävät keskustelua mainosareenalla
Super Bowl -mainokset heijastavat ajan kuvaa siinä missä vaikuttajamarkkinointikin, joten ei ole ihme, että tänä vuonna nähtiin useita tärkeisiin arvoihin pohjautuvia heittoja. Voimaannuttavat supernaiset pitivät linjapuolustuksen kasassa tämän vuoden mainoskavalkadissa.
Bumble
Deittisovellus Bumble värväsi sanansaattajakseen tennistähti Serena Williamsin. Tämä tenniskenttien legenda tukee täydellisesti mainoksen ydinviestiä ”Women, the ball is in your court” rohkaisten naisia ottamaan kontrollin niin työssä, rakkaudessa kuin elämässä ylipäätään.
https://youtu.be/PQcXpoWIwxo
Toyota
Toyotyan mainos nostaa tarinallisuuden ja amerikkalaisen jalkapallon pelaaja Antoinette Harrisin avulla esiin ennakkoluulojen murtamisen. Osuva vaikuttajavalinta sitoo yhteen henkilön tarinan ja brändiä kohtaan koetut ennakkoluulot.
https://youtu.be/H-LRLub6m5A
Tämän vuoden Super Bowl -mainosten toimivimmat ratkaisut osoittavat, että yhteistyö brändille relevantin vaikuttajan kanssa voimistaa kampanjan tehoa. Vaikuttajamarkkinoinnin ratkaisut ovat meidän pelikenttämme. Jos haluat tiimiisi vahvan ja luotettavan pelaajan, ota yhteyttä Indieplacen myyntiin.
Vanessa Weckström / Content specialist