Orkla Care
2023
Influencer marketing and PR
How can we differentiate Pierre Robert from competing brands? How can we make consumers prefer the Pierre Robert brand over others and raise awareness about the availability of our products in everyday grocery stores?
Pierre Robert's high-quality ribbed products became available in everyday grocery stores. The goal was to encourage consumers to try them, as well as to strengthen brand awareness and quality perception.
There are many brands offering various sports and leisurewear. Therefore, we wanted to highlight the versatility of the ribbed set in our campaign, showcasing its suitability for different situations and on diverse types of women.
Four diverse influencers were selected for the campaign to showcase how Pierre Robert's products suit various types of consumers. Elisa Taskula, Hanna Angelvuo, Meri Milash, and Elsa Heiko inspired their Instagram followers with different outfits featuring Pierre Robert's ribbed set.
Additionally, we increased the campaign's visibility with personalized PR packages created by Meri Milash and by organizing an inspiring PR event at the Roots Yoga Studio, where Meri shared her best style tips with her influencer friends.
”Indieplacen kanssa järjestetty vaikuttajayhteistyö & PR-kokonaisuus oli onnistunut monilla mittareilla: tapahtuman suunnittelu ja järjestelyt sujuivat vaivattomasti, minkä lopputulemana saatiin järjestettyä upea aamiaistilaisuus, joka kuvasti hyvin Pierre Robertin brändin ydintä: ajattoman tyylin ja mukavuuden harmoniaa. Lempeällä aamujoogalla käynnistynyt lämminhenkinen tapahtuma onnistui inspiroimaan ja osallistamaan paikan päällä olevia leikittelemään erilaisilla tyyleillä upean Meri Milashin johdolla, ja yhdessä pr-lähetysten ja muiden yhteistyöpostausten onnistui tavoittamaan myös oikeaa kohderyhmää uusien ja monikäyttöisten ribbisettien lanseerauksen aikaan.”
Sanni Pasanen, Brand Manager, Orkla Care