Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/clients/afeb5aba0aa0cc791cc892d87b4550cb/sites/indieplace.fi/wp-content/plugins/search-filter-pro/includes/class-search-filter-post-cache.php on line 1507

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/clients/afeb5aba0aa0cc791cc892d87b4550cb/sites/indieplace.fi/wp-content/plugins/search-filter-pro/includes/class-search-filter-post-cache.php on line 1560
Omo Laundry Club – vaikuttajilla tavoitettiin ja aktivoitiin kuluttajia - Indieplace

CASE

Omo Laundry Club

Client

Omo

Year

2023

Solution

Influencer marketing and PR

Background and goals

01 Challenge

Suomalaisille tuttu pyykinpesubrändi Omo lanseerasi uudet pakkaukset, jonka lisäksi tuotteiden tehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä haluttiin korostaa.

02 Goal

Kampanjalla haluttiin aktivoida kuluttajia kokeilemaan tuotteita sekä tuoda luovalla tavalla esille uusia pakkauksia ja Omon 
tärkeitä brändiviestejä.

03 Insight

Valitsemalla kampanjaan useita erilaisia vaikuttajia saatiin monipuolisia visuaalisia toteutuksia ja erilaisia pyykinpesuun liittyviä teemoja voitiin tuoda esille luontevasti ja kohderyhmälle samaistuttavasti. Valittujen kampanjajulkaisujen näkyvyyttä myös tuettiin maksetulla mainonnalla.

Ratkaisu – Omo Laundry Club​

Kampanjaan valittiin kuusi erilaista vaikuttajaa, joista jokainen toi Omon tehokkuutta ja tärkeitä viestejä esille itselleen luontevan teeman kautta, oli se sitten vaatteiden huolto, lasten pyykit tai urheiluvaatteiden pesu. Kampanjan keskiössä oli ajatus siitä, että lika ei ole haitallista ja sen voi aina pestä pois – Omo pelastaa aina, kun vaatteet likaantuvat, joten voit lian murehtimisen sijaan keskittyä elämiseen.

Instagram- ja TikTok-julkaisujen lisäksi kampanjan näkyvyyttä nostettiin yhdessä vaatehuoltoguru Kaisan mukana kanssa tehdyillä PR-lähetyksillä.

Onnistumisen resepti

  1. Yhdistimme tehokkaasti vaikuttajien julkaisut, mainonnan ja PR:n​

    Kampanjassa hyödynnettiin sekä julkkiskasvoja että samaistuttavampia vaikuttajia, ja boostaamalla julkaisuja mainonnalla saatiin eri teemoille kattava näkyvyys.

  2. Vaikuttajamarkkinointi yhdistettiin luontevasti muuhun tekemiseen​

    Kahden kampanjavaikuttajan lapset pelasivat Helsinki Cup –juniorijalkapalloturnauksessa, jossa Omo oli myös mukana pääyhteistyökumppanina. Näin vaikuttajien omat tarinat saatiin luontevasti yhdistettyä markkinoinnin teemoihin.​

  3. Vaikuttavuutta alan asiantuntijalla​

    Kaisan mukana valittiin PR-pakettien lähettäjäksi, koska hän on monen vaikuttajan arvostama vaatehuollon asiantuntija. Kaisan uniikki maine ja näppärät vinkit varmistivat ansaitun näkyvyyden.​

Results of the campaign

Posts

0

Impressions in total

0

Reach in total

0

CTR

0 %

Reach Rate

+ 0 %
en_GBEnglish