Omo
2023
Vaikuttajamarkkinointi & PR
Suomalaisille tuttu pyykinpesubrändi Omo lanseerasi uudet pakkaukset, jonka lisäksi tuotteiden tehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä haluttiin korostaa.
Kampanjalla haluttiin aktivoida kuluttajia kokeilemaan tuotteita sekä tuoda luovalla tavalla esille uusia pakkauksia ja Omon
tärkeitä brändiviestejä.
Valitsemalla kampanjaan useita erilaisia vaikuttajia saatiin monipuolisia visuaalisia toteutuksia ja erilaisia pyykinpesuun liittyviä teemoja voitiin tuoda esille luontevasti ja kohderyhmälle samaistuttavasti. Valittujen kampanjajulkaisujen näkyvyyttä myös tuettiin maksetulla mainonnalla.
Kampanjaan valittiin kuusi erilaista vaikuttajaa, joista jokainen toi Omon tehokkuutta ja tärkeitä viestejä esille itselleen luontevan teeman kautta, oli se sitten vaatteiden huolto, lasten pyykit tai urheiluvaatteiden pesu. Kampanjan keskiössä oli ajatus siitä, että lika ei ole haitallista ja sen voi aina pestä pois – Omo pelastaa aina, kun vaatteet likaantuvat, joten voit lian murehtimisen sijaan keskittyä elämiseen.
Instagram- ja TikTok-julkaisujen lisäksi kampanjan näkyvyyttä nostettiin yhdessä vaatehuoltoguru Kaisan mukana kanssa tehdyillä PR-lähetyksillä.
Kampanjassa hyödynnettiin sekä julkkiskasvoja että samaistuttavampia vaikuttajia, ja boostaamalla julkaisuja mainonnalla saatiin eri teemoille kattava näkyvyys.
Kahden kampanjavaikuttajan lapset pelasivat Helsinki Cup –juniorijalkapalloturnauksessa, jossa Omo oli myös mukana pääyhteistyökumppanina. Näin vaikuttajien omat tarinat saatiin luontevasti yhdistettyä markkinoinnin teemoihin.
Kaisan mukana valittiin PR-pakettien lähettäjäksi, koska hän on monen vaikuttajan arvostama vaatehuollon asiantuntija. Kaisan uniikki maine ja näppärät vinkit varmistivat ansaitun näkyvyyden.
Indieplace Oy
Kuortaneenkatu 2
00510 Helsinki
Finland
Huom! Täyttämällä yhteystietoni hyväksyn, että tietojani käsitellään Indieplacen tietosuojaselosteen mukaisesti.