CASE

Arla Keso

Asiakas

Arla

Vuosi

2021

Ratkaisu

Vaikuttajamarkkinointi & PR

Kuinka luodaan trendi-ilmiö, joka tyhjentää raejuustohyllyt?

01 Haaste

Arla Keso lanseerasi uuden vaniljanmakuisen raejuuston syksyllä 2021. Uusi tuote oli saatava laajalle kohderyhmälle kokeilun kautta arkikäyttöön monipuolisiin käyttötarkoituksiin.

Lisäksi keväällä 2022 haluttiin lisätä myös tavallinen Keso vaikuttajien arkikäyttöön.

02 Tavoite

  1. Päätavoitteena vuonna 2021 oli inspiroida kuluttajia kokeilemaan uutta tuotetta, siihen liitettyä reseptiikkaa ja tarjoiluehdotuksia.
  2. Jatkotavoitteena oli saada näkyvyyttä vaniljan lisäksi myös maustamattomalle Keso raejuustolle.

03 Insight

Raejuusto mielletään lähinnä vain urheilijoiden ja vanhemman kohderyhmän ravintona, joka ei oikeastaan maistu miltään.
Siksi uusi vaniljanmakuinen tuote pisti silmään terveellisenä erikoisuutena maustamattoman raejuuston lisäksi, jota voi kuitenkin hyödyntää monin eri tavoin.

Indieplace musta kehys

Ratkaisu

Syksyllä 2021 luotiin Aidompien hetkien puolesta –konsepti, jonka avulla vaikuttajat toivat esille trendikkäällä ja inspiroivalla tavalla eri tilanteisiin sopeutuvaa reseptiikkaa ja tarjoiluideoita uudelle Keso vanilja raejuustolle. Lisäbuustina keväällä 2022 haluttiin korostaa muita aitoja hetkiä, joissa myös maustamaton Keso raejuusto toimii. Siksi järjestettiin PR-tempaus ja lähetetiin tuotteita sekä hittireseptiikkaa eri vaikuttajille.

Kampanjan onnistunut kombo

Syksy 2021

Maksettu kampanja käynnistyi. Vaikuttajat kertoivat omista aidoista hetkistään ja samalla ideoivat uusia reseptejä.

Talvi 2021

Reseptit lähtivät trendaamaan somessa. Etenkin Kira Kososen raejuustopannarit nousivat hitiksi.

Kevät 2022

Uudelle vaikuttajoukolle lähetettiin vanilja-raejuustoa PR-tuotelähetyksinä.

Lisäksi tehtiin pienemmällä budjetilla lisää maksettua vaikuttajasisältöä.

Maksettu vaikuttajasisältö

  1. Ilmiön tekeminen on mahdollista: vaatii hyvän budjetin ja selkeän yhteisen tavoitteen toimiakseen. Arla Kesossa aloitettiin maksetuilla vaikuttajasisällöillä.
  2. Ilmiö vaatii hyvän tarinan ja tunteen taakseen, ei vain teknistä toteutusta: siksi puhuttiin aidoimpien hetkien puolesta.
  3. Arla Kesossa ruokittiin nousevaa ilmiötä PR-lähetyksillä: hyödynnettiin uusia vaikuttajaprofiileja ja näin vahvistettiin ilmiötä.

PR tehokeinona ilmiön vahvistamiseksi

Me ostettiin tänä nyt viikonloppuna pari rasiaa koska täällä esim. sunkin instassa törmäsin! Vedettiin miehen kans ihan vaan välipalana herukkahillon kans suoraan purkist. Mietein jatkojalostamista raejuustopannariin tai aamupuuroon! 😊 Vois toimii!

”Nyt maistoin mäkin, aivan mainiota! 😊

Nämä on kyllä hyviä tuotteita 😍! Kiitos ohjeesta!

Tää vanilja-raejuusto on mun ihan uus lemppari aamupala 😍 Sopii kivasti varsinkin marjojen sekaan!

Tulokset: PR

Julkaisut

0

Vaikuttajista julkaisi

0 /6

Seuraajat yhteensä

0

Julkaisujen arvioitu arvo

0
*Vaikuttajien seuraajat x 0,015 x 3

Aidompien hetkien puolesta -konsepti avasi tuotteen monipuolisuutta hyvin. Indieplacen kehittämä kattokonsepti antoi vaikuttajille vapauden käyttää tuotetta haluamallaan tavalla. Vaikuttajien julkaisujen jälkeen viikkomyynnit lähtivät selkeään kasvuun ja Keso Vanilja myytiin loppuun koko Suomesta useampaan kertaan

Aleksander Panfilo, Brand Manager, Arla

Aidompien hetkien puolesta

Näyttökerrat

0 milj.

Kokonaistavoittavuus

0 k.

Reseptien tallennukset

+ 0

Ansaitut julkaisut

+ 0

Myynti ylitti ennusteet

+ 0 %
fiFinnish