Arla
2021
Vaikuttajamarkkinointi & PR
Arla Keso lanseerasi uuden vaniljanmakuisen raejuuston syksyllä 2021. Uusi tuote oli saatava laajalle kohderyhmälle kokeilun kautta arkikäyttöön monipuolisiin käyttötarkoituksiin.
Lisäksi keväällä 2022 haluttiin lisätä myös tavallinen Keso vaikuttajien arkikäyttöön.
Raejuusto mielletään lähinnä vain urheilijoiden ja vanhemman kohderyhmän ravintona, joka ei oikeastaan maistu miltään.
Siksi uusi vaniljanmakuinen tuote pisti silmään terveellisenä erikoisuutena maustamattoman raejuuston lisäksi, jota voi kuitenkin hyödyntää monin eri tavoin.
Syksyllä 2021 luotiin Aidompien hetkien puolesta –konsepti, jonka avulla vaikuttajat toivat esille trendikkäällä ja inspiroivalla tavalla eri tilanteisiin sopeutuvaa reseptiikkaa ja tarjoiluideoita uudelle Keso vanilja raejuustolle.
Lisäbuustina keväällä 2022 haluttiin korostaa muita aitoja hetkiä, joissa myös maustamaton Keso raejuusto toimii. Siksi järjestettiin PR-tempaus ja lähetettiin tuotteita sekä hittireseptiikkaa eri vaikuttajille.
Maksettu kampanja käynnistyi. Vaikuttajat kertoivat omista aidoista hetkistään ja samalla ideoivat uusia reseptejä.
Reseptit lähtivät trendaamaan somessa. Etenkin Kira Kososen raejuustopannarit nousivat hitiksi.
Uudelle vaikuttajoukolle lähetettiin vanilja-raejuustoa PR-tuotelähetyksinä.
Lisäksi tehtiin pienemmällä budjetilla lisää maksettua vaikuttajasisältöä.
Nämä on kyllä hyviä tuotteita 😍! Kiitos ohjeesta!
Me ostettiin tänä nyt viikonloppuna pari rasiaa koska täällä esim. sunkin instassa törmäsin! Vedettiin miehen kans ihan vaan välipalana herukkahillon kans suoraan purkist. Mietein jatkojalostamista raejuustopannariin tai aamupuuroon! 😊 Vois toimii!
Tää vanilja-raejuusto on mun ihan uus lemppari aamupala 😍 Sopii kivasti varsinkin marjojen sekaan!
”Nyt maistoin mäkin, aivan mainiota! 😊
Aidompien hetkien puolesta -konsepti avasi tuotteen monipuolisuutta hyvin. Indieplacen kehittämä kattokonsepti antoi vaikuttajille vapauden käyttää tuotetta haluamallaan tavalla. Vaikuttajien julkaisujen jälkeen viikkomyynnit lähtivät selkeään kasvuun ja Keso Vanilja myytiin loppuun koko Suomesta useampaan kertaan.
Aleksander Panfilo, Brand Manager, Arla
Indieplace Oy
Kuortaneenkatu 2
00510 Helsinki
Finland
Huom! Täyttämällä yhteystietoni hyväksyn, että tietojani käsitellään Indieplacen tietosuojaselosteen mukaisesti.