CASE

Sokos 70v.

Asiakas

Sokos

Vuosi

2022

Ratkaisu

PR-tapahtuma

Lähtökohdat ja tavoitteet

01 Haaste

70-vuotisjuhlavuoden kunniaksi Sokos järjesti Maailman pienin tavaratalo -kiertueen, joka liikkui kesän aikana ympäri Suomea ja pysähtyi vain hetkeksi kiertuepaikkakunnille. Jos markkinointitoimenpiteet ajoitetaan ainoastaan tapahtumapaikoille, ollaan myöhässä. 

Kuinka siis luoda näkyvyyttä ja kiinnostusta kiertueelle etukäteen?​

02 Tavoite

  1. Saada vaikuttajien kanavien kautta mahdollisimman paljon ansaittua näkyvyyttä Maailman pienin tavaratalo –kiertueelle.​
  1. Kehittää Sokoksen brändimielikuvaa haluttuun trendikkääseen suuntaan.

03 Insight

MPT-kiertueelle järjestettiin lanseerauksen tueksi PR-tapahtumajonka avulla luotiin laajaa näkyvyyttä, kiinnostusta ja hypeä jo ennen kiertueen virallista starttia.

Sokoksen kohderyhmät tulee tavoittaa ympäri Suomen, joten paikan päälle kutsuttiin seuraajiaan laajasti tavoittavia, kiinnostavia vaikuttajia. 

Ratkaisu – PR-tapahtuma kiertueen lanseeraukseen

Tapahtumassa julkaistiin tarkempi kiertueaikataulu, nautittiin festarihenkisistä tarjoiluista, esiintyjästä sekä Sokoksen kauneusbrändien pisteistä ja tutustuttiin tavarataloautoon.

Mukaan yhteistyöhön valitut maksetut vaikuttajat kuvasivat tapahtumasta jo valmiiksi materiaalia, jota julkaistiin myöhemmin kesän aikana MPT-kiertueen varrella. Lisäksi tapahtuma taltioitiin ammattilaisen toimesta valokuviin, joita Sokos pääsi käyttämään digimainonnassaan kiertuetta tukemaan.

Palautteita tapahtumasta

”Tapahtuma oli tosi hyvin järjestetty ja oli kivaa, että työntekijät pitivät meistä huolta ja oli arvostettu olo. Ruokailu ja juoma oli järjestetty hyvin ja ohjelmaa oli tarpeeksi! Kiitos kun sain osallistua!”​

”Kiitos mukavahenkisestä ja rennosta tapahtumasta! Oli kivaa, että Indieplacen tyypit tuli juttelemaan ja oli helppoa kysyä neuvoa ja apua, kun tuli tarve. Brändipisteet oli kivoja ja oli tosi matala kynnys mennä niihin juttelemaan. :)”​

”Todella kiva tapahtuma! ​Mielenkiintoisia brändejä ja esiintyjiä, superhyvät tarjoilut ja hyvää seuraa. Oli todella mukava ​osallistua, tulen mielelläni uudestaankin vastaaviin tapahtumiin. :)”​

”Tapahtuma oli erittäin tehokas tapa Sokokselle tavoittaa suuri määrä vaikuttajia ja heidän seuraajiaan kerralla. Tällä tavalla pystyimme luomaan hyvällä tavalla tunnettuutta Maailman pienin tavaratalo –kiertueelle ja kiertue sai paljon ansaittua näkyvyyttä.”​

PR-tulokset

Sokos 70v. PR-tapahtuma

Vaikuttajat

0

Julkaisut

0

Osallistujien arvosana

0 /5

Ansaitun median arvioitu tavoittavuus

0

Julkaisujen arvioitu arvo

0
fiFinnish