CASE

Tony's Chocolonely

Asiakas

Tony’s Chocolonely

Vuosi

2022

Ratkaisu

PR

Lähtökohdat ja tavoitteet

01 Haaste

Tony’s Chocolonely on tunnettu hollantilainen brändi, mutta brändi ja sen vastuullisuustyö ei ole Suomessa vielä tarpeeksi tunnettua.

02 Tavoite

Lisätä Tony’s Chocolonelyn tunnettuutta Suomessa iloisella ja hauskalla tavalla ja samalla levittää tietoa vastuullisen suklaan merkityksestä ja sen taustoista.

03 Insight

Kaakaoviljelmien ihmisoikeuksista ja ympäristön suojelusta on puhuttu jo pitkään. Kuluttajat ovat myös heränneet suklaan vastuullisuuteen, mutta tietoa suklaabrändien taustoista on vähän saatavilla. Siksi jatkuva viestiminen Tony’s Chocolonelyn toiminnasta on tärkeää.

Ratkaisu – PR-vuosistrategia

Työstimme Tony’s Chocolonelylle vuosistrategian PR-toimenpiteineen. Pidempi vuosisuunnitelma auttaa näkyvyyden kehittämisessä ja toimenpiteiden luomisessa. 

Vuosistrategiassa määrittelimme eri mediat sekä vaikuttajat, jotka tavoitetaan jatkuvasti. Vuosiyhteistyö mahdollistaa eri keinojen hyödyntämisen ennakoidusti ja ansaittua näkyvyyttä voidaan synnyttää myös nopealla reagoinnilla. 

PR-toimenpiteet

Vuosiyhteistyö workshop ja PR-kalenterin suunnittelu.

Vaikuttajatapahtuman suunnittelu ja toteutus.

Viikottaisten sekä laajempien, konseptoitujen PR-lähetysten suunnittelu ja toteutus.

Viestinnän toimenpiteet, kuten lokalisointi, tiedotteet, lehdistösuhteiden luominen & ylläpito.​

Vaikuttajien palautteita tapahtumasta

”Kun päivä alkaa näin, niin se luultavasti myös sujuu aika ihanasti!”

”Tehtiin taidetta ja kuunneltiin tarinaa. Upea brändi ja tärkeillä arvoilla!”

”Ihanaa kun vaikuttajatapahtumia taas järjestetään!”

PR-tapahtuman tulokset

Vaikuttajat

0 /24

Julkaisut

+ 0

Ansaitun median arvioitu tavoittavuus

0

Julkaisujen arvioitu arvo

0

Tietoisuuden levittäminen Tony’s Chocolonelyn missiosta on ollut haaste aiemmin, mutta tekemällä yhteistyötä Indieplacen kanssa olemme saaneet muutettua tilanteen. Olen varma, että Indieplace lisää edelleen tietoisuutta Tony’s Chocolonelyn brändistä ja missiosta luovalla, leikkisällä tavalla.

PR-lähetysten tulokset (4 kk)

Vaikuttajat

0

Ansaitut julkaisut

0

Ansaitun median arvioitu tavoittavuus

0

Julkaisujen arvioitu arvo

0
fiFinnish