Indieplace uudisti brändinsä yhdessä vaikuttajien kanssa

Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimisto Indieplace päivitti brändi-ilmeensä kuvastamaan monikanavaista ja strategista toimintatapaansa. Visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastasi Gut Studio.

Uudistimme Indieplacen visuaalisen ilmeen. Uusi sloganimme, Aidosti vaikuttava, juontaa juurensa Indieplacen arvoista ja toimintatavoista.

Aitous on läsnä joka päivä kaikessa, mitä teemme. Haluamme luoda somesta aidomman paikan ja vaikuttajamarkkinoinnista alan, joka liikuttaa ihmisiä ja muovaa somekulttuuria”, kertoo Indieplacen brändityöstä vastannut Content Manager Vanessa Weckström.

Vaikuttajamarkkinointi alana kasvaa vuosi vuodelta ja sen ennustetaan kasvavan entisestään vuonna 2021. Koronavuoden vauhdittaman kasvun lisäksi vaikuttajamarkkinoinnin vastuu on noussut alan megatrendiksi. Oli kyse sitten stereotypioiden luomisesta tai ylläpitämisestä, ennakkoluulojen läpi suodatetusta tiedosta tai itsetuntopaineista, vaikuttajilla on saumaa luoda muutosta.

Indieplace pyrki brändityön avulla valamaan pohjan tulevaisuuden kehitykselle. Kumppaniksi valikoitui Gut Studio, jolla on näkemystä vaikuttajamarkkinoinnista ja vahvaa visuaalista osaamista.

Halusimme ilmeen, joka kuvastaa yli 1000 yhteistyövaikuttajan monikanavaista verkostoamme. Siksi visuaalisen ilmeen suunnittelutyöhön osallistettiin mukaan vaikuttajia heti ensimetreillä.

Lähdimme luomaan vahvaa ja raikasta ilmettä, joka puhuttelee sekä bisnespäättäjiä että vaikuttajia. Keräsimme vaikuttajien taustahaastatteluista ymmärrystä siihen, millaisia asioita he visuaalisesti arvostavat, esimerkiksi typografiaan ja väreihin liittyen. Uudistetun ilmeen alle sopii vaikuttajamarkkinoinnin koko kirjo”, kertoo Gut Studion Head of Design Leena Oravainio.

Brändi-ilmeen lähtökohtana on kehystäminen. Indieplacen ammattitaidon ytimessä on kyky tehdä rajauksia ja valita juuri oikea vaikuttajapaletti sekä luova konsepti asiakkaalle. Rajaaminen on myös vaikuttajien keskeisin työkalu. Rajaamalla vaikuttaja valitsee juuri oman tapansa kertoa, ja vaihtamalla rajausta samasta asiasta voi saada esiin tuhansia eri puolia. Indieplace on se kehys, jossa yksilöllisyys pääsee esiin ja vaikuttamaan.

Uusi ilme kuvastaa nyt myös ulkoisesti sitä Indieplacea, jonka koemme sisäisesti olevamme. Aitous, rohkeus ja luovuus ovat arvoja, jotka määrittävät paitsi uutta ilmettämme myös tekemisen malliamme. Meille oli tärkeää, että Indieplacen henkilökunta ja vaikuttajat saivat äänensä kuuluviin brändiuudistuksessa. Halusimme luoda yhdessä ilmeen, jonka takana kaikki voimme ylpeästi seisoa”, Weckström tiivistää.

Indieplace on aidon vaikuttavuuden suunnittelutoimisto. Vuonna 2009 perustettu Indiedays, nykyisin Indieplace, on Suomen markkinajohtaja vaikuttajamarkkinoinnissa, ja sen omaan verkostoon kuuluu yli 1000 vaikuttajaa. Indieplace on vaikuttajamarkkinoinnin ja PR:n täyden palvelun kumppani: suunnittelemme strategian dataohjautuvasti ja luomme luovan konseptin, jonka pohjalta toteutamme markkinointiaktiviteetit ja mittaamme tulokset. Indieplace työllistää 20 henkilöä, ja sen ammattitaitoiset tiimit koostuvat kokeneista vaikuttavuuden asiantuntijoista. Indieplace on osa Kaleva Mediaa.