Indieplace laajentaa podcast-valikoimaansa – Äititreffit on kahden kärkirivin vaikuttajan uusi aluevaltaus

Äititreffit-podcast laajentaa Indieplacen vaikuttajamarkkinoinnin palettia.

Pitkän linjan vaikuttajat Kaisa Turunen ja Janni Keituri pääsevät ääneen Indieplacen uudessa Äititreffit-podcastissa, jonka ensimmäiset jaksot ovat nyt kuunneltavissa. Myös suositun Yhdessä-podcastin odotettu toinen kausi käynnistyi.

Indieplace vastaa podcastien kasvavaan kysyntään Äititreffit-podcastilla. Äänityskopissa ovat ahkeroineet Sí Moda– ja Janni Ehari -blogeista tutut Kaisa Turunen ja Janni Keituri, joilla kummallakin on yli 10 vuoden kokemus bloggaamisesta.

Äititreffien pääkohderyhmänä ovat vertaistukea kaipaavat äidit, äitiyden kynnyksellä olevat naiset sekä perheen perustamista pohdiskelevat. Äititreffien pariin voi kuitenkin päätyä kuka tahansa aiheesta kiinnostunut. Äititreffeillä keskustellaan monipuolisesti äitiyteen sekä vanhemmuuteen liittyvistä teemoista rennon rehelliseen tyyliin sekä jakaen omia, aitoja kokemuksia.

Olen puhunut jonkin verran äitiydestä ja raskaudesta blogissa sekä Instagramissa, mutta olen kokenut kanavien jäävän hieman heppoisiksi näiden asioiden käsittelyyn. Omaa ääntä ja sen kaikkia painoja sekä siitä välittyviä tunteita ei saa kuuluviin samalla tapaa kuin podcastissa,” avaa Turunen podcastin aloittamispäätöstä.

Turunen on kahden lapsen äiti ja Keituri puolestaan odottaa esikoistaan. Vaikka lähtökohdat äitiyteen eroavat, on podcastia kohtaan kummallakin samat ajatukset ja intressit.

Uuden elämäntilanteeni myötä Äititreffit tarjoaa mahtavan paikan jakaa raskauteen sekä tulevaan vanhemmuuteen liittyvää sisältöä, sillä en halua olemassa olevien kanavieni tulevaisuudessa painottuvan liikaa niiden ympärille,” sanoo Keituri.

Yhdessä-podcastin uudella kaudella raapaistaan pintaa syvemmältä

Suosittu Yhdessä-podcast tekee paluun toisen kauden jaksoillaan. But I’m human not a sandwich –blogin Iina Hyttisen ja hänen puolisonsa Otto Hyttisen hostaaman podcastin uudella kaudella tullaan käsittelemään seuraajien toivomia aiheita perhe-elämän ja parisuhteen ympäriltä, kuten ehkäisyä, pitkää parisuhdetta ja tulevaisuuden haaveita.

Indieplacen podcastit mahdollistavat brändeille monipuolisempia kokonaisuuksia astetta viisaampaan vaikuttajamarkkinointiin. Indieplacen podcast-tutkimuksen perusteella vaikuttajamarkkinointi podcasteissa on tehokkainta silloin, kun podcastaajat kertovat tuotteista tai palveluista luontevana osana podcastin sisältöä. Indieplace aikoo jatkossakin suosia mainoskatkojen ja mainosinserttien sijaan yksittäisten jaksojen yhteyteen konseptoituja sisältöyhteistöitä.