
Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2020
Tässä artikkelissa katsomme ennustajan korteista, kuinka kansainväliset vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2020 mukautuvat kotimaan markkinalle.
Pysy kartalla alan trendeistä ja opi vaikuttajamarkkinoinnin parhaat käytännöt aidon vaikuttavuuden asiantuntijoilta.

Tässä artikkelissa katsomme ennustajan korteista, kuinka kansainväliset vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2020 mukautuvat kotimaan markkinalle.

Indieplacen uudeksi toimitusjohtajaksi on 2.12.2019 alkaen nimetty Hanna Johnson. Hanna siirtyy toimitusjohtajan tehtävään Milttonilta, jossa hän on vastannut Miltton Studios-yksikön vetämisestä ja sen liiketoiminnan kehittämisestä. Useissa eri tehtävissä media- ja markkinointialalla toimineella Hannalla on laaja-alainen kokemus tuloksellisesta ja strategisesta markkinointiviestinnästä.

Yleinen harhakäsitys on, että vain feed-kuvalla voi vaikuttaa, sillä Instagram Stories katoaa 24 tunnin päästä julkaisusta. Storiesin pinnan alla kuplii kuitenkin lukuisia hyötyjä, jotka ovat nostaneet Storiesin altavastaajasta tasavertaiseksi kilpailijaksi alustan valtaistuinpelissä. Tässä artikkelissa pureudumme Instagram feed-julkaisun ja Storiesin väliseen suhteeseen ja ohjeistamme valjastamaan kanavat vaikuttavimpaan käyttöön.

Vertikaalinen stories-muoto on kivunnut sosiaalisen median suosikkiformaatiksi muutamassa vuodessa. Tässä artikkelissa vertailemme Instagram Storiesin ja Snapchatin eroja markkinoinnin näkökulmasta ja autamme sinua valitsemaan brändiisi ja tavoitteisiisi sopivan kanavan. Kun kehään kuulutetaan Instagram Stories vs. Snapchat, kumpi vie voiton?

Etsimme harjoittelijoita loka-helmikuuksi. Harjoittelu Indieplacella takaa mahdollisuuden kasvaa, kehittyä ja oppia omien vahvuuksiensa sekä toiveidensa mukaisesti. Meillä harjoittelijat pääsevät kiinni käytännön työtehtäviin. Harjoittelut ovat määräaikaisia ja kestävät viisi kuukautta. Harjoitteluajalta maksetaan harjoitteluajan palkkaa ja työaika on 37,5 tuntia viikossa.

Instagramin Partnership Ads- ja TikTokin Spark Ads -työkalujen avulla brändit voivat sijoittaa mainoseuroja suoraan vaikuttajien julkaisujen mainontaan, mikä laajentaa kaupallisen yhteistyön näkyvyyttä ja potentiaalista yleisöä. Tässä artikkelissa kerromme kaiken tarpeellisen, mitä mainostajan tulee tietää brändisisältömainoksista.

Instagramin luontokuvaajat ovat muuttaneet luontomatkailun reittiä radikaalisti. Ei ole siis ihme, että moni kotimainen luontokuvaaja on noussut maailmanlaajuiseen suosioon. Parhaimmillaan vaikuttajien luontokuvat innostavat seuraajia lähtemään luontoon ja arvostamaan sen aarteita. Kompassin kääntöpuolella on kuitenkin suosittujen kohteiden ylikansoittuminen.

Riippumatta käyttämästäsi alustasta tai markkinointityökaluistasi, on mittareiden seuraaminen ja tulosten analysointi on avain menestykseen. Tässä artikkelissa esittelemme Instagram-analytiikan työkalut ja kerromme parhaat vinkit niiden hyödyntämiseen.

Kaiken dataglamourin ja bittipuheen keskellä saattaa jäädä pimentoon mitä hyötyä datasta voi syntyä. Tässä artikkelissa avaamme, kuinka datan avulla voidaan tuottaa syvällisempää ymmärrystä asiakkaista sekä siten tehokkaampaa ja kohdistetumpaa markkinointia.